سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

روزنامه کارگزاران از پیشنهاد محمدباقر ذوالقدر برای اصلاح نظام اداری توسط استقرار بسیج در ادارات دولتی خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، قائم مقام وزیر کشورکه دیروز در همایش مسوولان بسیج استانداری ها سخن می گفت، افزود«انتظار ما این است که بسیج به اصلاح نظام اداری کشور کمک کند؛ زیرا یکی از مسائلی که کشور از آن رنج برده، ناکارآمدی سیستم اداری است که دست و پای همه دولت ها را که شعارهای خوبی هم می دهند، بسته و بدنه سیستم اداری کشور همراهی لازم را با خواست و اراده مدیران قوه اجراییه نشان نمی دهد.»

کارگزاران به نقل از ذوالقدر نوشته« بسیج باید از فرصت طلایی که در انتخابات ریاست جمهوری حاصل شد،در جهت تحقق اهداف خود استفاده کند.»

«مشفقانه با حامیان دولت»

روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله امروز خود با عنوان«مشفقانه با حامیان دولت» نسبت به زدن انگ های مختلف و تنگ تر کردن دایره خودی ها از سوی نزدیکان دولت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت « اینکه امروز گفته شود فلان سردار به دلیل هم نظر نبودن با دولت غضنفر است و فلان حجت الاسلام و آیت الله به دلیل انتقاد کردن از مسئولان اجرائی اصولا در خط اسلام نیستند و مطبوعات منتقد درحال تدارک یک کودتا هستند و همه در خط آمریکا قرار دارند فردا چه کسی در دایره خودی ها و در دایره اصولگرایی باقی می ماند.»

روزنامه جمهوری اسلامی  با اشاره به حمله شدید رسانه های دولتی به رئیس قوه قضائیه نوشته«این روزها متاسفانه کار به جایی رسیده که حتی رییس قوه قضاییه هم وقتی از تغییر مدیران انتقاد می کند از سوی روزنامه های حامی دولت و افراد منتسب به دولت بشدت مورد حمله و اهانت قرار می گیرد.»

نویسنده این روزنامه به مقامات دولتی هشدار داده که« خودی ها را در جایگاه شیطان بزرگ نشاندن خطر بزرگی است که امروز جریان حاکم را بشدت تهدید می کند.»

جانشین احتمالی کاظم وزیری هامانه

روزنامه تهران امروز، از علی کردان معاون اداری مالی سابق صدا و سیما به عنوان جانشین احتمالی کاظم وزیری هامانه وزیر برکنار شده نفت نامبرده است.

به نوشته این روزنامه ملاقات هایی بین احمدی نژاد و علی کردان برای تصدی وزارت نفت انجام شده و کردان تاکنون نگران عدم کسب رای اعتماد از مجلس بوده، اما با توجه به لابی هایی که در مجلس صورت گرفته وی با رای مناسب پست وزارت نفت را کسب خواهد کرد.

روزنامه ایران خبر داده که امریکا ۶ ایرانى بازداشت شده در عراق راآزاد کرده است.

این روزنامه به نقل از سفیر ایران در عراق تعداد ایرانیانی که در عراق توسط اترش امریکا دستگیر شده اند را ۳۰ نفر عنوان کرده و نوشته که این افراد به اتهام ورود غیر قانونی به خاک عراق دستگیر شده اند.حسین کاظمی قمی گفته است این افراد غیر از کسانی هستند که به اتهام ورود غیر قانونی به خاک عراق از سوی نیروهای عراقی دستگیر شده اند.

درگیری مسلحانه در چابهار

روزنامه کیهان اخباری از درگیری مسلحانه در چابهار را منعکس کرده و  نوشته که گروگنگیری روز گذشته در دو راهی سنگان به وقوع پیوست که در یک کیلومتری پاسگاه رندان، ۶ کیلومتری پاسگاه نوبندیان و ۱۰ کیلومتری پاسگاه پلان بوده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس گروگانگیران را سنی معرفی کرده و نوشته که آنان در زمان گروگانگیری با طرح این سوال که شیعه یا سنی هستید افرادی که سنی بودند را آزاد و کسانی که شیعه بودند را در گرو خود نگه داشتند.

کیهان در عین حال خبر داده که درگیری صبح دیروز در سیستان و بلوچستان در واکنش به کشته شدن یک بلوچ در روز شنبه توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.

اعدام در ساری

روزنامه اعتماد ملی خبر داده که اعدام  ۳ تن به اتهام  تجاوز به عنف که دیروز در ساوه و در ملاء عام اعدام شدند  یک روز زودتر از موعد اعلام شده صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه، حاج رضا شاهکرمی قاضی که حکم اعدام این سه نفر را صادر کرده بود گفته است که سیدابراهیم رئیسی (معاون اول رییس قوه قضاییه) دادستان ها را موظف به اجرای سریع چنین حکم هایی کرده است و تاخیر در اجرای حکم، تخلف به حساب می آید.

اعتماد ملی همچنین خبر داده که رییس کل دادگستری ساوه یک روز قبل از اعدام این سه نفر وعده داده بود به علت تقارن زمان اجرای حکم با اعیاد شعبانیه، اجرای حکم متوقف و به زمان دیگری موکول می شود.


[ دوشنبه 86/5/29 ] [ 9:51 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

استعفا یا برکناری ? تن از وزرای دولت موضوع مورد توجه اغلب روزنامه های امروز قرار گرفته است. روزنامه جمهوری اسلامی در این خصوص نوشت «وزیر نفت هم مجبور به استعفا شد.»

روزنامه تهران امروز با تیتر«وزیر چهارم هم رفت»، نوشت استعفای سید کاظم وزیری هامانه، سومین گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی پست وزارت نفت، بالاخره پذیرفته شد و همان گونه که پیشبینی می شد، غلامحسین نوذری عهده دار مسوولیت سرپرستی این وزارتخانه شد.

این روزنامه نوشت « شنیده ها حاکی از آن است که انتقادات وارد به روند پیشرفت مذاکرات خط لوله صلح و همچنین مشکلات ایجاد شده در خصوص سهمیه بندی بنزین از دلایل استعفای هامانه بوده است.»

«دومین استعفا در کابینه احمدی نژاد»

 روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان«دومین استعفا در کابینه احمدی نژاد» نوشت  وزارت نفت اینک به نقطه ای رسیده که رییس دولت نهم وزیر مربوط را مجبور به استعفا کرد تا سکان پول سازترین وزارتخانه کشور را در اختیار بگیرد که از همان ابتدا حساسیت ویژه ای برروی آن داشت و تمایل داشت برای رسیدن به اهدافش در وزارت نفت که همانا مبارزه با مافیای نفت و آوردن پول نفت بر سر سفره مردم است.

«خنثی شدن توطئه انجمن حجتیه»

روزنامه جام جم در خبری با عنوان«خنثی شدن توطئه انجمن حجتیه» نوشت حرکت جدید انجمن حجتیه برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان با هوشیاری و اقدام مناسب مسوولان خنثی شد و با افرادی که خود را اعضای این انجمن می نامیدند، برخورد لازم صورت گرفت.

به نوشته این روزنامه، اعضای انجمن حجتیه اخیرا در جلسات و مجامع خود سخنان تند و عمدتا اهانت آمیزی را علیه اعتقادات و بزرگان اهل سنت  مطرح کردند که به سرعت نیز نوار کاست و سی دی های این مجالس در سطح وسیعی بین مناطق سنی نشین ایران و کشورهای مسلمان منطقه توزیع شد.

حمید رضا حاج بابائی به جام جم گفت که با رسیدن گزارش هایی در مورد شروع شدن حرکت جدید این انجمن کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با رایزنی هایی که با مسوولان انجام داد، طی هفته گذشته این «توطئه» با جمع آوری سی دی ها و اقدامات مناسب دیگری خنثی کرده است.

وثیقه ??? میلیون تومانی

روزنامه آفتاب یزد، از تعیین وثیقه ??? میلیون تومانی برای خبرنگار روزنامه هم میهن خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، نعمت احمدی  وکیل مدافع فرشاد قربانپور، خبرنگار روزنامه هم میهن از تعیین قرار وثیقه ??? میلیون تومانی برای موکلش خبر داده و گفته خانواده آقای قربان پور امکان تودیع وثیقه تعیین شده را ندارند.

احمدی نژاد به سفر می رود

روزنامه همشهری از آغاز سفر منطقه ای رییس جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته وی این هفته به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و قرقیزستان سفر خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، محمود احمدی نژاد صبح روز سه شنبه به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورهای افغانستان و ترکمنستان به این کشورها سفر می کند و پس از آن به منظور شرکت در هفتمین اجلاس  سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  که ??مرداد ماه برگزار می شود، روز پنج شنبه به بیشکک پایتخت قرقیزستان محل برگزاری این اجلاس سفر خواهد کرد.

«شیطان و روزنامه ها»

روزنامه کیهان به نقل از وزیر ارشاد اسلامی نوشت که برخی از اخبار انتشار یافته در روزنامه ها منشا شیطانی دارند.

محمود حسین صفار هرندی روزنامه های منتقد را متهم کرده که تحت عنوان نشریه عمومی کار حزبی می کنند.

به نوشته کیهان وی با انتقاد از عدم انتشار اخبار فعالیت های دولت مطبوعات را عصبی توصیف کرده و گفت «خبر باید عاری از عصبیت و تعصب باشد، تعصب غیر از غیرت است، عصبیت ریشه شیطانی دارد و اگر خبر بخواهد متأثر از عصبیت باشد خود به خود بخشی از سلامتیش را از دست خواهد داد.»

افزایش مهاجرت روستاییان به شهر

روزنامه جمهوری اسلامی از افزایش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها خبر داده است.

این روزنامه به نقل از استاندار مرکزی نوشت هم اینک بر اساس آمارهای ارایه شده ازسوی مرکز آمارایران میزان مهاجرت روستاییان به شهرها درحال افزایش است.

عبدالله سهرابی اظهار گفته که دولت سعی دارد با اجرای طرح هایی این موضوع را در کشور کاهش داده و درآینده آن را برعکس کند.


[ دوشنبه 86/5/22 ] [ 7:44 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت خبر داده که «از این پس بسیج، مجری طرح های عمرانی کشور خواهد بود.»

به نوشته این روزنامه، مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را را تصویب کرده که بر اساس آن، «بسیج  به عنوان مجری طرح های عمومی و دولتی محسوب شده و مجاز به تبادل توافقنامه یا انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی خواهد بود.»

به نوشته روزنامه ایران، در صورت تصویب نهایی این طرح، دستگاه های دولتی مجازند در پروژه های عمرانی، نسبت به تفویض اختیار لازم به بسیج اقدام کنند.

همچنین در طرح های زودبازده یا عام المنفعه، بسیج به عنوان دستگاه اجرایی و مجری برخی از طرح های دولتی شناخته می شود،و مجاز است با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به عنوان مجری و پیمانکار، قرارداد منعقد کند.


روزنامه همشهری، خبر داده که رییس جمهوری اسلامی ایران در دومین فرمان خود برای ایجاد تحول اساسی در کارکردها و ماموریت های نظام بانکی کشور، به پرویز داوودی، معاون خود ماموریت داد تا شورای «بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور» را تشکیل دهد.

این دومین تصمیم محمود احمدی نژاد طی یک هفته گذشته در خصوص بانکداری است که خبر آن تحت عنوان «فرمان» انتشار یافته است.

به نوشته همشهری، هفته گذشته وی در اولین« فرمان» خود آقای داودی را مامور تشکیل کار گروه «تحول رفتاری نظام بانکی کشور» کرده بود.

روزنامه اعتماد، عنوان اصلی خود را به نخستین استعفا در کابینه محمود احمدی نژاد اختصاص داده  است.

به نوشته این روزنامه، «علیرضا طهماسبی که چندی پیش در کمیسیون صنایع مجلس از احتمال استعفای خود سخن گفته بود روز گذشته رسما استعفای خود را تقدیم رییس جمهوری کرد.»

روزنامه اعتماد، وزیر صنایع را همراه ترین وزیر محمود احمدی نژاد نامیده و نوشته است:« اگرچه دلایل استعفای طهماسبی  هنوز مشخص نیست اما گفته می شود بر اثر فشار زیاد مخالفان وزیر برای تعویض و برکناری برخی مدیران وزارت صنایع و معادن»، وی استعفا کرده است.

روزنامه آفتاب یزد از افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما  خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، بر اساس تصمیم  شورای عالی هواپیمایی درباره افزایش نرخ بلیت، به طور متوسط تغییرات ۲۰ درصدی بر حسب مسیرها در نرخ بلیت هواپیما ایجاد می شود.

آفتاب یزد در عین حال به نقل از دبـیـر انجمن شرکت های هواپیمایی نوشته است: شرکت هواپیمایی ایران ایر سفارش ساخت چند فروند توپولوف ۲۰۴ را به شرکت روسی داده که قرارداد آن نهایی شده و حدود ۱۸ ماه پس از اولین پرداخت، آماده تحویل می شود.

مهدی علی یاری گفته است: « ایرلاین ها از نظر مالی مشکل دارند و تحریم هم مزید بر علت شده تا نتوانند هواپیماهای مورد نیاز را تهیه کنند.»

روزنامه رسالت، از هدیه دولت به مناسب روز خبرنگار خبر داده، و به نقل از سخنگوی دولت نوشته است: «دولت، رسیدگی به تخلفات خبرگزاری ها در دادگاه مطبوعات را تصویب کرده است.»

به نوشته این روزنامه، غلامحسین الهام گفته است که این مصوبه دولت، به زودی در چارچوب لایحه ای به مجلس ارائه خواهد شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.

رسالت نوشته است:«براساس قانون مطبوعات فعلی اگر در خبرگزاری یک تخلف مطبوعاتی یا جرمی واقع شود، با خبرنگار یا مدیر مسئول آن مانند یک فرد عادی برخورد و به جرم در دادگاه عمومی رسیدگی می شود.»

روزنامه سرمایه به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران از پلمب ۶۸ مرکز عرضه کننده پوشاک در استان تهران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، رضا زارعی گفته است: این فروشگاه ها محل عرضه پوشاک غیر مجاز بوده اند. سرمایه به نقل از رضا زارعی نوشته است که «طی دو ماهه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان تهران به ۹۳ هزار نفر تذکر داده شد و چهار هزار و ۱۲ نفر نیز شامل دو هزار و ۸۹۱ زن و ۱۱۲۱ نفر مرد دستگیر شدند.»

فرمانده نیروی انتظامی استان تعداد افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش دستگیر شدند را طی این مدت، چهار هزار نفر اعلام کرده است .

روزنامه جمهوری اسلامی از کمبود آب در گرگان خبر داده است.

این روزنامه از قول معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نوشته است: «علیرغم بارندگی ها در کشور، شهر گرگان با کمبود ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب شرب مواجه بوده و در حال حاضر در ردیف ۳۵ شهر بحرانی کمبود آب کشور قرار دارد.»

گرگان مرکز استان گلستان است و ۴۰۴ هزار نفر جمعیت دارد.


[ جمعه 86/5/19 ] [ 6:13 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

روزنامه جمهوری اسلامی از مانور  سراسری گردان های ضد شورش عاشورا و الزهرا در سراسر کشور خبر داده است.

این روزنامه از قول جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج نوشته است که «۲۵۰۰ گردان بسیج امسال در سراسر کشور برای کسب آمادگی در قبال تهدیدات دشمنان و مقابله با آن مانور برگزار می کنند.»

به گفته میراحمدی، اکثر این گردان های ضد شورش عاشورا و الزهرا به سلاح مناسب و جدید مجهز شده اند و رزمایش ها نیز به صورت واقعی برگزار می شود.

روزنامه کیهان از یک اعدام دیگر در ملاء عام، این بار در گنبد کاووس خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، فرد اعدام شده در این شهر « ناصر محمدخانی» نام داشت که دو ماه پیش به وسیله خنجری، سرباز وظیفه نیروی انتظامی «عابد شکری» را در هنگام اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهر به قتل رسانده بود.

کیهان نوشته است که «این متهم پس از دستگیری به حکم صادره شعبه دوم دادگاه کیفری استان و تایید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور به استناد مواد ۲۰۵ و ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی به جرم ارتکاب قتل عمد به قصاص محکوم و سحرگاه روز سه شنبه در محل وقوع جرم و در ملاءعام به دار آویخته شد . »

روزنامه همشهری خبر داده که  نه میلیون جوان، در آستانه ورود به بازار کار قرار دارند.

این روزنامه به نقل از وزیر کار و امور اجتماعی نوشته است: «تعداد جمعیت ۱۰ سال به بالایی که در مقوله اشتغال مدنظر هستند ۵۲ میلیون نفر است که از این تعداد ۲۶ میلیون جمعیت بین ۱۵ تا ۳۰ سال، ۱۷ میلیون نفر بین ۲۰ تا ۲۹ سال و نه میلیون نفر بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که این تعداد هم اکنون در حال وارد شدن به بازار کار هستند.»

محمد جهرمی در عین حال گفته است که «تعداد بیکاران کشور در سال ۸۵، دو میلیون و ۹۹۰ هزار نفر بود که نسبت به دو سال اخیر کاهش یافته است.»

روزنامه اعتماد، به نقل از بانک مرکزی از رشد ۱۴.۸ درصدی تورم تا پایان تیرماه خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، بانک مرکزی روز سه شنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بررسی میزان تورم در بهار امسال نشان می دهد که نرخ تورم به طور مداوم سیر صعودی داشته است و در حال حاضر این نرخ از ۱۳.۶  درصد در اردیبهشت و ۱۴.۲ درصد در خرداد به ۱۴.۸ درصد در تیر ماه رسیده است .


روزنامه رسالت، اظهارات محمد جواد لاریجانی در خصوص مشاهده اشیا نورانی ناشناس در آسمان تهران را مورد توجه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، رییس مرکز تحقیقات فیزیک نظری با اشاره به منشاء نجومی برخی از اشیاء نورانی گفته است: «بیش از۹۰ درصد اشیای نورانی شامل ماهواره ها یا لوازمی است که به هردلیلی مانند مانیتورینگ کشورها به فضا برده شده است.»

رسالت از قول وی نوشته است:«دولت باید ماهیت این اشیاء را بررسی کند و در صورتی که یکی از عوامل اجنبی وسیله ای را در آسمان ما پدیدارکرده است مراقبت های لازم را به عمل آورد.»

روزنامه جام جم، انتقاد عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی  از برخی مفاد لایحه حمایت از خانواده را منعکس کرده است.

به نوشته این روزنامه، سهیلا جلودارزاده از برخی مفاد لایحه دولت مبنی بر این که ازدواج مجدد مردان می تواند بدون اجازه همسر اول و با اذن دادگاه صورت گیرد، انتقاد کرده و گفته است:«براساس ماده ۲۳این لایحه، اختیار همسر دائم بعدی مردان، منوط به اجازه دادگاه پس از احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجرای عدالت بین همسران است.»

خانم جلودار زاده به روزنامه جام جم گفته است: لایحه حمایت از خانواده ارائه شده از سوی دولت نهم، مغایر با اصل خانواده محوری است، چون یک خانواده طبیعی متشکل از یک مرد، یک زن و فرزندان است و تاکید کرده که اکثر نمایندگان زن مجلس با این لایحه مخالفند.

روزنامه آفتاب یزد نوشته است: دادگاه ویژه روحانیت قم اعلام کرده که شکایت طلاب علیه سید محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین را ثبت خــواهد کرد.

بــه نوشته این روزنامه، موضوع این شکایت انتشار فیلمی است که در آن خاتمی با زنان نامحرم مصافحه کرده است.

آفتاب یزد نوشته است:«این در حالــی است کــه خاتمـی در ماه های گذشته بارها در خصوص عمل نسبت داده شده به خود واکنش نشان داده و فیلم را جعلی خوانده است.»

این روزنامه تاکید کرده که مسئولان دادگاه ویژه روحانیت نسبت به شکایت رسمی طلاب حوزه های علمیه از سید محمد خاتمی قول مساعد داده اند .

روزنامه خراسان خبر داده است که «شیرسنگی سه هزار ساله همدان در خطر نابودی قرار دارد.»

به نوشته این روزنامه، بی مهری نسبت به شیر سنگی سه هزار ساله که یکی از سمبل های تاریخی غرب کشور به شمار می رود و روزگاری آن را «طلسم محافظ شهر همدان» می نامیدند، این اثر تاریخی ارزشمند را در خطر نابودی قرار داده است.

این مجسمه سنگی در سال ١٣١٠ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .


[ پنج شنبه 86/5/18 ] [ 12:27 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

روزنامه اعتماد ملی از قول یک نماینده اصولگرای مجلس نوشته که  به نظر می رسد، دولت در توهم توطئه است.

به نوشته این روزنامه، سعید ابوطالب گفته است که «دولت به سمت انسداد رسانه ای پیش می رود و توقیف یک خبرگزاری مثل ایلنا یا سایت پر مخاطبی همچون بازتاب و توقیف روزنامه هم میهن و سایر محدودیت های رسانه ای نشانه آن است.»

این نماینده مجلس در عین حال گفته است: «متاسفانه عباراتی از مدیران ارشد قوه مجریه می شنویم که اینها مربوط به حوزه رسانه نیست.»

وی با اشاره به متهم کردن رسانه های منتقد به «کودتای خزنده» از سوی مقامات دولت گفته است:«عبارت کودتای خزنده مفهوم خاص خودش را دارد که هیچ ربطی به عالم رسانه ندارد.»

روزنامه آفتاب یزد، در سرمقاله خود با عنوان«نگرانی لازم است» نوشته است: در یکی دو سال اخیر، برخی دولتمردان نهم بارها از تریبون های عمومی استفاده کرده اند تا نگرانی خود از عملکرد مسئولان دولتی در سـال های گـذشـتـه و گروه های رقیب را با مردم در میان بگذارند، اما در همین مدت، هرگاه ایران با تهدیدی بین المللی یا منطقه ای مواجه شده است، مسئولان دولتی بر عدم نگرانی خود تاکید کرده اند.

به نوشته این روزنامه، عدم نگرانی از قطعنامه های سازمان ملل و تشبیه آنها به کاغذ پاره، خنده آور خواندن تحریم ها، و اعلام عدم نگرانی از فروش ده ها میلیارد دلاری سلاح های امریکایی به کشورهای منطقه، سه نمونه ای است که مردم در ماه های اخیر آن را بارها از زبان دولتمردان شنیده اند.


آفتاب یزد تاکید کرده همه این موارد می تواند و باید نگرانی ساز باشد، اگرچه ضرورتی بر ترس و انفعال وجود ندارد.

روزنامه اعتماد، فتوای آیت الله صانعی در خصوص سنگسار و قطع ید را مورد توجه قرار داده و به نقل از این مرجع تقلید نوشته است:«سنگسار و قطع ید در زمان غیبت ممنوع است.»

به نوشته این روزنامه، آیت الله صانعی در پاسخ به استفتایی در مورد سن مسوولیت کیفری، اجرای حدود اعم از سنگسار، قطع ید و حد محارب را در زمان غیبت «ممنوع» دانسته و خواستار تدوین قانون ویژه ای برای تعزیر کودکان و نوجوانان زیر سن ۱۸سال شده است .

روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله ای با عنوان «سنگینی سایه دفتر فرح پهلوی بر عرصه فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی» خواستار پاکسازی عرصه فرهنگ و هنر کشور شده است.

این روزنامه با نام بردن از لوریس جکناواریان، آهنگساز، سید حسین نصر، اندیشمند و تعدادی دیگر از چهره های فرهنگی، برخی از رسانه های کشور را متهم کرده است که در تلاشند تا وابستگان دفتر فرح پهلوی را در بخش فرهنگی کشور تبلیغ کنند .

روزنامه همشهری خبر داده که «از این پس شربت تریاک برای یک میلیون معتاد به تریاک در کشور  تولید می شود.»

این روزنامه به نقل از دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی خط تولید صنعتی شربت تریاک به منظور کاهش عوارض جسمی تریاک خبر داده و نوشته است:« برای مسئولان وزارت بهداشت و درمان این امر مشتبه شده بود که شربت تریاک به عنوان یک عامل درمان برای متقاضیان جدید مصرف تریاک توزیع خواهد شد، اما تولید این شربت تنها با رویکرد کاهش آسیب جسمی معتادان تریاکی آغاز می شود.»

به گفته اسماعیل احمدی مقدم، این شربت به جز عصاره تریاک از مواد افزودنی دیگری نیز برخوردار است و با بررسی های متعدد مراکز تحقیقاتی هم اکنون آماده تولید صنعتی است، اما هنوز مجوز راه اندازی خط تولید آن از سوی وزارت بهداشت صادر نشده است.

روزنامه ایران از وجود ۱۶ هزار ایدزی ثبت شده در ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، یک عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز گفته است که این آمار بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت است که مبتلایان ثبت شده تا اول تیر ۸۶ را شامل می شود.

ایران به نقل از  دکتر مینو محرز نوشته است: آمار تخمینی نشان می دهد که بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در ایران، به عفونت HIV مبتلا هستند.


[ دوشنبه 86/5/15 ] [ 4:13 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]



درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 152936