سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت خبر داده که «از این پس بسیج، مجری طرح های عمرانی کشور خواهد بود.»

به نوشته این روزنامه، مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را را تصویب کرده که بر اساس آن، «بسیج  به عنوان مجری طرح های عمومی و دولتی محسوب شده و مجاز به تبادل توافقنامه یا انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی خواهد بود.»

به نوشته روزنامه ایران، در صورت تصویب نهایی این طرح، دستگاه های دولتی مجازند در پروژه های عمرانی، نسبت به تفویض اختیار لازم به بسیج اقدام کنند.

همچنین در طرح های زودبازده یا عام المنفعه، بسیج به عنوان دستگاه اجرایی و مجری برخی از طرح های دولتی شناخته می شود،و مجاز است با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به عنوان مجری و پیمانکار، قرارداد منعقد کند.


روزنامه همشهری، خبر داده که رییس جمهوری اسلامی ایران در دومین فرمان خود برای ایجاد تحول اساسی در کارکردها و ماموریت های نظام بانکی کشور، به پرویز داوودی، معاون خود ماموریت داد تا شورای «بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور» را تشکیل دهد.

این دومین تصمیم محمود احمدی نژاد طی یک هفته گذشته در خصوص بانکداری است که خبر آن تحت عنوان «فرمان» انتشار یافته است.

به نوشته همشهری، هفته گذشته وی در اولین« فرمان» خود آقای داودی را مامور تشکیل کار گروه «تحول رفتاری نظام بانکی کشور» کرده بود.

روزنامه اعتماد، عنوان اصلی خود را به نخستین استعفا در کابینه محمود احمدی نژاد اختصاص داده  است.

به نوشته این روزنامه، «علیرضا طهماسبی که چندی پیش در کمیسیون صنایع مجلس از احتمال استعفای خود سخن گفته بود روز گذشته رسما استعفای خود را تقدیم رییس جمهوری کرد.»

روزنامه اعتماد، وزیر صنایع را همراه ترین وزیر محمود احمدی نژاد نامیده و نوشته است:« اگرچه دلایل استعفای طهماسبی  هنوز مشخص نیست اما گفته می شود بر اثر فشار زیاد مخالفان وزیر برای تعویض و برکناری برخی مدیران وزارت صنایع و معادن»، وی استعفا کرده است.

روزنامه آفتاب یزد از افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما  خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، بر اساس تصمیم  شورای عالی هواپیمایی درباره افزایش نرخ بلیت، به طور متوسط تغییرات ۲۰ درصدی بر حسب مسیرها در نرخ بلیت هواپیما ایجاد می شود.

آفتاب یزد در عین حال به نقل از دبـیـر انجمن شرکت های هواپیمایی نوشته است: شرکت هواپیمایی ایران ایر سفارش ساخت چند فروند توپولوف ۲۰۴ را به شرکت روسی داده که قرارداد آن نهایی شده و حدود ۱۸ ماه پس از اولین پرداخت، آماده تحویل می شود.

مهدی علی یاری گفته است: « ایرلاین ها از نظر مالی مشکل دارند و تحریم هم مزید بر علت شده تا نتوانند هواپیماهای مورد نیاز را تهیه کنند.»

روزنامه رسالت، از هدیه دولت به مناسب روز خبرنگار خبر داده، و به نقل از سخنگوی دولت نوشته است: «دولت، رسیدگی به تخلفات خبرگزاری ها در دادگاه مطبوعات را تصویب کرده است.»

به نوشته این روزنامه، غلامحسین الهام گفته است که این مصوبه دولت، به زودی در چارچوب لایحه ای به مجلس ارائه خواهد شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.

رسالت نوشته است:«براساس قانون مطبوعات فعلی اگر در خبرگزاری یک تخلف مطبوعاتی یا جرمی واقع شود، با خبرنگار یا مدیر مسئول آن مانند یک فرد عادی برخورد و به جرم در دادگاه عمومی رسیدگی می شود.»

روزنامه سرمایه به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران از پلمب ۶۸ مرکز عرضه کننده پوشاک در استان تهران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، رضا زارعی گفته است: این فروشگاه ها محل عرضه پوشاک غیر مجاز بوده اند. سرمایه به نقل از رضا زارعی نوشته است که «طی دو ماهه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان تهران به ۹۳ هزار نفر تذکر داده شد و چهار هزار و ۱۲ نفر نیز شامل دو هزار و ۸۹۱ زن و ۱۱۲۱ نفر مرد دستگیر شدند.»

فرمانده نیروی انتظامی استان تعداد افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش دستگیر شدند را طی این مدت، چهار هزار نفر اعلام کرده است .

روزنامه جمهوری اسلامی از کمبود آب در گرگان خبر داده است.

این روزنامه از قول معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نوشته است: «علیرغم بارندگی ها در کشور، شهر گرگان با کمبود ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب شرب مواجه بوده و در حال حاضر در ردیف ۳۵ شهر بحرانی کمبود آب کشور قرار دارد.»

گرگان مرکز استان گلستان است و ۴۰۴ هزار نفر جمعیت دارد.


[ جمعه 86/5/19 ] [ 6:13 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 152939