سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

این شوخی قدرتمند ترین و در عین حال مخرب ترین ابزار برای داشتن لحظات خوش بیشتر با دوستانتان است. (البته اگر منجر به خودکشی دوستتان نشود).

در کسری از ثانیه به سراغ Control Panel رفته و گزینه پیشرفته Administrative Tools را انتخاب کنید. حالا دو بار بر روی Task Scheduler کلیک کنید و سپس کلیک بر روی منوی Action، گزینه Create task را انتخاب کنید.

برای تسک خود نامی را برگزینید و در ادامه در زبانه Triggers بر روی New کلیک کرده و تلاش کنید در پایین صفحه Advanced settings را پیدا کنید. حالا کادری که در آن نوشته است Repeat task every... را تیک بزنید. از منوی آبشاری آن مدت زمان 5 دقیقه را انتخاب کنید و در نهایت OK را فشار دهید. بعد از کارها به زبانه Actions رفته و New را انتخاب کنید. منوی آبشاری باید بر روی Start a program تنظیم شده باشد. پس دست به این گزینه دیگر نزنید و تلاش کنید برنامه ای که می‌خواهید هر 5 دقیقه اجرا شود را انتخاب یا browse کنید. با زدن OK و باز هم OK این ترفند هم به پایان می‌رسد. حالا زمانی است که تداخل فرکانس‌ها رخ می‌دهد. اعصاب دوستتان به شدت خط خطی شده و نمی فهمد که مشکل از کجاست. بله درست حدس زدید شما باز می‌توانید همانند یک فرشته نجات به کمک دوستتان بشتابید و سواد کامپیوتریتان را به رخ بکشانید.

دقت داشته باشید که از این ترفندها در زمان امتحانات یا آن هنگام که دوستتان یک پروژه سنگین کامپیوتری دارند، استفاده نکنید که می‌تواند بعضا موجب صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری شود.


[ شنبه 91/1/26 ] [ 11:39 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

سایت آموزش کتابخانه گرافیکی GTK با آدرس GTK.ir افتتاح شد.در این سایت به معرفی این کتابخانه و نحوه استفاده از آن در برنامه های نوشته شده با زبان های C و ++C پرداخته شده و روال آموزش گام به گام با تصاویر و مثال های فراوان را دنبال می کند و از علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی در لینوکس دعوت می نماید که از این سایت بازدید نمایند.


[ چهارشنبه 86/6/7 ] [ 6:14 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

بر روی آیکون Security Center در تسکبار (علامت تعجب نارنجی) راست کلیک کنید و Open Security Center را انتخاب نمایید.
در پنجره Security Center در سمت چپ صفحه (ترفندستان) روی عبارت Change the way Security Center alerts me کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود و از شما سوال Do you want to be notified of security issue را میپرسد ، در این پنجره گزینه سوم یعنی
Don"t notify me and don"t display the icon - not recommended را انتخاب نمایید.
هم اکنون کار تمام است و شما دیگر از این پس Security Center را مشاهده نخواهید کرد.

لازم به ذکر است این روش با اندکی تفاوت در ویندوز XP سرویس پک 2 و ویندوز 2003 امکان پذیر است.
 


[ پنج شنبه 86/5/25 ] [ 6:32 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

کافی است در داخل Shell دستورات زیر را وارد نمایید:

1- ls
این دستور را میتوان کاربردی ترین و اساسی ترین دستور پایه نام برد. ls به منظور نمایش فایلهای موجود در دایرکتوری که در آن هستید به کار میرود.

2- who
از این دستور برای نمایش افرادی که هم اکنون داخل سیستم Login کرده اند استفاده میشود.

3- cd
دستور cd شما را به مسیر اصلی دایرکتوری که هم اکنون در آن هستید هدایت میکند.

4- ifconfig
این دستور امکان مشاهده کلیه قسمتهای مربوط به شبکه همانند آدرس IP شما ، Netword Device های فعال و ... را به شما میدهد.

5- man
این دستور خود یک دستور راهنماست ، به این شکل که در صورتی که از دستوری اطلاع نداشتند با تایپ man و سپس دستور مورد نظر ، کاربرد دستور فوق را در یک فایل متنی مشاهده خواهید کرد.

6- tar
دستور tar به منظور خارج کردن فایل ها و دایرکتوری ها از حالت فشرده به کار میرود. به فرض مثال شما ممکن است یک فایل tar. را دانلود کرده باشید. با استفاده از این دستور میتوانید این فایل ها را به فایل ها و فولدرهای معمولی تبدیل کنید.

7- gzip
با استفاده از دستور gzip شما ابزاری مناسب برای فشرده سازی و خارج سازی فایلهای فشرده خواهید داشت.

8- echo
این دستور جالب باعث میشود (ترفندستان) هر دستوری که پس از echo تایپ نمایید در یک خط جدید از Command Prompt نمایش پیدا کند. این دستور همچنین برای گرفتن خروجی از اسکریپتهای Shell بسیار مورد استفاده است.

9- df -h
این دستور مقدار فضای خالی شما در داخل درایو مورد نظر را برای شما نمایش میدهد.

10- apt-get, yum, emerge, etc
این دستورات هر کدام بر روی یکی از توزیع های لینوکس قابل اجراست. apt-get در ubuntu یا emerge برای gentoo. با این دستورات شما امکان فراخوانی هر یک بسته های مدیریتی از اینترنت و دانلود آنها برای کار بهتر در لینوکس را خواهید داشت.
 


[ پنج شنبه 86/5/25 ] [ 6:26 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

جی‌اس‌ام، یک اختصار پذیرفته‌شده برای استاندارد "سیستم بین المللی ارتباطات همراه" محسوب میشود که در اصل از عبارتی فرانسوی گرفته شده است و همانند HICAP، Mobiletex GPRS و PALM از محبوبترین و رایجترین استانداردهای تلفن همراه در سراسر دنیا به شمار میرود.
این استاندارد در حال حاضر توسط بیش از 2 میلیارد نفر در 212 کشور استفاده می‌شود که در نوع خود یک رقم باورنکردنی است و باعث می‌شود تا کاربران با استفاده از قابلیت Roaming یا امکان حضور همزمان در دو نقطه‌ی متفاوت ارتباطی، بتوانند از گوشی همراه خود در هر شهر و کشوری استفاده کنند. این استاندارد با نمونه‌های مشابه قبلی خود تفاوتهایی عمده دارد و از جمله‌ی آنها می‌توان به کیفیت دیجیتالی برقراری مکالمات با تلفن همراه اشاره کرد که به عبارتی یک سیستم نسل دوم تلفن همراه تلقی می‌شود.
این واقعیت، موید آن است که ارتباطات داده‌یی به وسیله‌ی جی‌اس‌ام، برای استفاده در پروژه‌ی مشترک نسل سوم گوشی‌های همراه نیز کاربرد خواهد داشت.
از دیدگاه اکثر مصرف کنندگان و کاربران، مزیت اصلی و عمده‌ی GSM در افزایش کیفیت برقراری تماسهای تلفنی و همچنین کاهش نرخ مکالمات و نیز سرویسهای جانبی مثل پیام کوتاه یا SMS است.
همچنین از دید اپراتورهای شبکه، مزیت و برتری این استاندارد، امکان به کارگیری لوازم و تجهیزات جانبی گوشی‌های همراه با مارکهای مختلف در یک مجموعه است چرا که طراحی باز این استاندارد به عملکرد چندوجهی ارتباطی کاربر کمک می‌کند.
همزمان با گسترش و تولید نسخه‌های جدیدی از این استاندارد، همخوانی و کارآیی مناسب با گوشی‌های اوریجینال و استانداردهای قدیمی‌تر GSM نیز حفظ شده است برای مثال قابلیتهای ارسال داده به شکل بسته‌یی در نسخه‌ی 97 جی اس ام نیز به مجموعه‌ی امکانات قبلی اضافه شده و از ابزارهای GPRS یا سرویس رادیوی عمومی همراه استفاده نموده است. سرعت ارسال و انتقال بالاتر داده‌ها نیز همراه با تکنولوژی جدید EDGE یا نسخه‌ی آزمایشی بسته‌ی سرعت انتقال داده‌ی افزایش یافته برای GSM در 99 امین تولید این استاندارد برای کاربران ارایه شده است.
تاریخچه‌ی GSM
گسترش گوشی‌های سلولی تلفن همراه در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی در اروپا، رو به زوال نهاد. عدم وجود استانداردسازی‌های تکنولوژیکی، سران اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای اروپایی را در سال 1982 با هدف توسعه‌ی یک استاندارد واحد برای گوشی‌های همراه که در سراسر قاره، قابل استفاده باشد، وادار ساخت تا به ساخت گروه ویژه‌ی تلفن همراه (GSM) مبادرت ورزند.
نخستین شبکه‌ی استاندارد جی‌اس‌ام نیز در سال 1988 و در فنلاند افتتاح شد. در سال 1989، مسوولیت مدیریت استاندارد به موسسه‌ی استانداردهای ارتباطات سیار اروپا (ETSI) واگذار شد و فاز نخست راه‌اندازی شبکه‌های GSM در سراسر قاره نیز به سال 1990 بهره‌برداری شد.
در پایان سال 1993، بالغ بر یک میلیون کاربر از طریق 70 سرویس دهنده در 48 کشور از سرویسهای در سراسر اروپا از سرویسهای جی‌اس‌ام استفاده می‌کردند. 


[ چهارشنبه 86/5/24 ] [ 7:13 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


با عرضه برنامه Mobile Office، کاربران Windows Mobile می‌توانند به سادگی اسنادشان را بین یک کامپیوتر دسک‌تاپ و دستگاه سیار بدون نیاز به انجام کاری زیاد، مبادله کنند. ولی مـوضوع هـمین جا خـتم نمی‌شـود. بـا استفـاده از تـرفند‌هایی که در ایـن مـقاله ارائـه می‌شـوند می‌تـوانـید عـمـلکرد بـرنامه Mobile Office را افزایش دهید.
ایجاد و ویرایش فایل‌های PowerPoint
برنامه PowerPoint Mobile امکان ایجاد نمایش‌های جدید را فراهم نمی‌آورد. کارهایی که می‌توانید با این برنامه انجام دهید عبارتند از مشاهده، ارسال، کپی یا حذف یک نمایش.

برنامه Pocket Slides محصول شرکتConduits Technologies ایـن امـکان را فـراهم می‌آورد کـه یک نمایش را ایجاد یا حذف کنید. همچنین، می‌توانید نمایش‌های ایـجاد شـده روی Windows Mobile را تـغـیـیر داده و روی نسخه PowerPoint کامپیوتر دسک‌تاپ نیز به کار ببرید. این برنامه همچنین از صدا، تصاویر، کنترل‌های راه دور Bluetooth و غیره پشتیبانی می‌کند.

الگوها
این بار که به یک جلـسه می‌روید، می‌توانید با استفاده از الگوی جلسه در زمان خود صرفه‌جویی کنید. این ویژگی امکان یادداشت‌ برداری از مـوارد مـهم یـک جـلسه هـمچون تـاریخ، موضـوع، حـاضران و موارد مـورد بـحث را فـراهم می‌آورد. برنامه Word Mobile دارای الگوهایی برای بـخش یادآوری، انجام آیـتم‌ها و دیـگر یـادآوری‌های مـربوط به دسـتگاه است. برای استفاده از یکی از این الگوها، روی Menu از صفحه اصلی برنامه Word Mobile و سپس Options کلیک کرده و سپس Default Template را از لیست کشویی انتخاب کنید.

اگر به طور مرتب اطلاعات مشابهی را وارد می‌کنید، می‌توانید الگویی برای خودتان ایجاد کنید تا دیگر لازم نباشد هر بار کار با یک صفحه خالی را آغاز کنید. برای این منظور، یکی از فایل‌های موجود را با الگویی که می‌‌خواهید ایجاد کنید، باز کرده و یا یک فایل جدید ایجاد و فیلدها را اضافه کنید. در فایل موجود، داده‌ها را حذف کنید ولی فیلدها را دست نزنید. زمانی که ایجاد الگو پایان یافت، به ترتیب روی File ،Menu و Save As کلیک کنید. یک نام برای الگو انتخاب کرده و Type را به یک فایل DOT تغییر دهید (DOT. معرف Document Template است). اگر قصد دارید که آن را در پوشه‌ای خاص قرار دهید یا روی یک کارت SD ذخیره کنید، تغییرات لازم را از طریق پنجره Save As انجام دهید.

ارسال یک فایل از طریق پست‌الکترونیکی
می‌توانید فایل‌هایExcel ،Word و PowerPoint را به صورت مستقیم با استفاده از دستگاه خود از طریق پست‌الکترونیکی ارسال کنید و لازم نیست که بدین منظور آنها را به وسیله کامپیوتر دسک‌تاپ و بعد از همگام‌سازی دستگاه‌ها ارسال کنید. در عوض، در هر کدام از این برنامه‌ها، بر روی فایلی که قصد ارسال آن را دارید، کلیک کرده و آن را نگه دارید تا منوی متنی ظاهر شود. سپس روی Send کلیک کنید. این کار باعث باز شدن برنامه Outlook می‌شود. سپس اطلاعات لازم را در بخش نام گیرنده، موضوع و پیام وارد کرده و روی Send کلیک کنید. اگر دستگاه شما دارای Wi-Fi یا دسترسی به اینترنت نیست، نامه الکترونیکی ارسال نخواهد شد؛ در این حالت باید آن را با کامپیوتر دسک‌تاپ خود همگام سازی کنید. می‌توانید فایلی را که در حال حاضر باز است را با انتخاب گزینه‌هایFile ،Menu و Send ارسال کنید.

دسترسی سریع‌ به برنامه‌های Mobile Office
اگر زیاد از برنامه‌های Mobile Office استفاده می‌کنید، می‌توانید با افزودن آنها به Start Menu، در زمان باز کردن لیست این برنامه‌ها صرفه‌جویی کنید.

بدین منظور به ترتیب روی Settings ،Start و Menus کلیک کنید. حالا می‌توانید برنامه‌هایExcel ،Word و PowerPoint را به Start Menu اضافه کنید. اگر در حال حاضر هفت آیتم در حالت انتخاب دارید، بعضی از آنها را از حالت انتخاب خارج کنید تا فضای کافی برای برنامه‌های Mobile Office در منوی Start ایجاد شود. سپس روی OK دوبار کلیک کنید تا کار پایان یابد. حالا می‌توانید با کلیک روی Start و سپس برنامه‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید، به برنامه‌های Mobile Office دسترسی یابید.

چاپ اسناد
با داشتنBluetooth ،Wi-Fi و اشعه مادون قرمز، حتماً تصور خواهید کرد که چاپ یک سند در Mobile Office راحـت خـواهـد بـود ولی گـزیـنـه Print در ایـن بـرنـامه وجـود نـدارد. بـرای چـاپ یـک سـنـد، لازم اسـت کـه از نـرم‌افـزار دیـگری اسـتـفـاده کـنیـد. بـرنـامـه PrintBoy مـحـصـول شـــرکــت www.bachmannsoftware.com) Bachmann) که با Windows Mobile 5.0 و نسخه‌های قبلی این سیستم عامل سازگار است، می‌تواند به وسیله اتصالات سریال، مادون قرمز،Bluetooth ،Wi-Fi یا Smartphone/Wireless Data به یک چاپگر متصل شود. کسانی که به یک شبکه محلی (LAN) دسترسی داشته باشند، می‌توانند یک سند را به وسیله Wi-Fi به چاپگر بفرستند. اگر این ترفندها کارساز نیستند، ممکن است که نیاز به یک آداپتور مادون قرمز یا Bluetooth داشته باشید. شـرکـت‌های www.belkin.com) Belkin، Bachmann) و www.usbgear.com) USB Gear) آداپتورهای چاپگری را به بازار عرضه کرده‌اند.

همگام سازی برنامه Outlook با برنامه‌های مبتنی بر وب
اگر تقویم و دیگر اطلاعات ضروری خود را به صورت online نگه‌دارید، در صورتی که دستگاهتان را به همراه نداشته باشید یا باتری آن تمام شده باشد، می‌توانید از آنها استفاده کنید. به علاوه، بیشتر برنامه‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که تقویم را به اشتراک گذاشته و فایل‌های ارسال شده از برنامه Outlook را دریافت کنید. برای مثال، برنامه Google Calendar می‌تواند فایل‌های Comma Separated Values) CSV) را به ویندوز انتقال دهد.

بدین منظور برنامه Outlook را روی دسک‌تاپ باز کنید و به ترتیب روی Next ،Export To A File ،Import And Export ،File،

(Calendar ،Next ،Comma Separated Value (windows و سپس Next کلیک کنید. حالا به محلی بروید که قصد ذخیره فایل را در آنجا دارید و یک نام وارد کنید. روی Next و سپس Finish کلیک کرده و یک محدوده زمانی که قصد انتقال مطالب آن را دارید، وارد کنید. در Goolge Calendars، به ترتیب روی Manager Calendars و Import Calendar کلـیـک کـنیـد. سپس وارد فایلی شوید که در برنامه Outlook ایجاد کرده‌اید، تقویم را انتخاب کرده و روی Import کلیک کنید.

 
استفاده از قابلیت‌های پایگاه داده
برنامه Access در مجموعه Mobile Office وجود ندارد ولی می‌توانید با استفاده از برنامه HanDBase محصول شرکت www.ddhsoftware.com) DDH Software) که پنج نسخه از آن در بازار وجود دارد با برنامه Access کار کنید. تمام این نسخه‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که پایگاه‌ داده‌ها را هم در Windows Mobile و هم در کامپیوتر دسک‌تاپ ویرایش کنید. این شرکت همچنین بیش از 2000 پایگاه داده رایگان برای دریافت و استفاده به همراه برنامه HanDBase ارائه می‌کند.

سوئیچ بین حالت‌های عمودی و افقی چاپ
مـمکن اسـت اسـناد بـزرگی در بـرنامـه‌های Excel ،Word و PowerPoint داشته باشـید که مـشاهده آنها در نمای افقی راحت‌تر بـاشد. این برنـامه‌ها دارای گـزینه‌ای برای سوئیچ بین حالات عمودی و افقی نیستند، در عوض این کار را به وسیله یک دکمه می‌توان انجام داد. اگر دکـمه‌ای بر روی دستگاه دارید که هرگز استفاده نمی‌شود، می‌توانید آن را به گونه‌ای تغییر دهید که باعث چرخش صفحه با یک فشار دکمه شود.

بدین منظور، به ترتیب روی Settings ،Start و سپس Buttons کلـیک کـرده و دکـمه‌ای کـه قـصد اسـتفاده از آن بـرای تـغییر حالت‌های عـمودی و افـقی داریـد را انـتـخاب کـنید. در بـخش Assign A Program، گزینه Rotate Screen را انـتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. دفعه بعد که این دکمه را فشار دهید، صفحه تغییر مکان خواهد داد.


[ جمعه 86/5/12 ] [ 1:0 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]



درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 152956