سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

OpenID به وجود آمد تا نیاز به داشتن چندین نام کاربری (username) برای سایت های مختلف را – که حتما تجربه ی آن را داشته اید – مرتفع کند. شما می توانید با توجه به اینکه به کدام سرویس دهنده ی اُپن آی دی اطمینان بیشتری دارید میتوانید برای خود یک سرویس دهنده ی مناسب انتخاب کنید. OpenID تحت مالکیت کسی نیست و در کل رایگان است. اُپن آی دی به سرعت گسترش پیدا کرده و محبوب شده به طوری که هم اکنون سایت های بزرگی مانند AOL, Facebook, Google, Myspace, Yahoo و غیره از آن استفاده می کنند.

به بیان ساده با داشتن یک OpenID شما می توانید یک نام کاربری و کلمه ی عبور داشته باشید و در دیگر سایت هایی که نیاز به ثبت نام دارد به جای وارد کردن کامل مشخصات و Username و Password از مشخصات اُپن آی دی خود استفاده کنید.

کجا میتوانم از OpenID استفاده کنم؟
امروزه در بیش از پنجاه هزار سایت امکان استفاده استفاده از اُپن آی دی وجود دارد. اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، زوپس و … در گسترش های خود امکان استفاده از OpenID را فراهم کرده اند و دیگر مشکلی برای استفاده از آن ها نداریم.

چگونه OpenID بسازم؟
شما احتمالا همین الان هم یک اُپن آی دی دارید. تعجب نکنید! اگر شما عضو سایت هایی از قبیل AOL و گوگل و MySpace و یاهو یا امثال آن هستید حتما یک OpenID دارید. اما این که چگونه از روی اکانت خود میتوانید به اُپن آی دی دسترسی پیدا کنید را به صورت مجزا نام میبرم.


[ چهارشنبه 88/5/7 ] [ 9:52 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 153020