سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

ایتنا - شرکت اینترنتی یاهو برای نخستین بار در سال‌های گذشته موفق شد در زمینه محبوبیت بین کاربران اینترنتی از گوگل پیشی بگیرد.نتایج آخرین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که میزان رضایت کاربران آنلاین از پورتال اینترنتی یاهو نسبت به سال قبل ‌٩/٣ درصد افزایش یافته است.

یاهو توانسته است از 100 امتیاز ‌٧٩ نمره را به خود اختصاص دهد و به عنوان بهترین و محبوب‌ترین موتورجست‌وجوی اینترنتی جهان برگزیده شود.

در این مطالعات همچنین مشخص شد که گوگل با ‌٧/٣ درصد تنزل، توانست از 100 امتیاز ‌٧٨ نمره را کسب کند و با اختلاف اندک در رتبه دوم لیست بهترین جست‌وجوگرهای اینترنتی جهان قرار بگیرد.

باید توجه داشت که در کنار این نتایج،‌ گوگل همچنان به عنوان برترین جست‌وجوگر اینترنتی جهان محسوب می‌‌شود و یاهو تلاش می‌کند موقعیت آن را به‌دست آورد.

پس از این دو پورتال، جست‌وجوگر MSN وابسته به شرکت مایکروسافت قرار دارد.

 


[ یکشنبه 86/6/4 ] [ 6:39 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

متخصصان آمریکایی روش تازه‌ای برای خنک کردن رایانه‌ها ابداع کرده‌اند که می‌تواند تحول چشمگیری در قدرت رایانه‌ها پدید بیاورد.

به گزارش خبرگزاری سلام، این روش در دانشگاه پردو در ایالت ایندیانای آمریکای ابداع شده و نتایج آن قرار است در شماره آتی مجله فیزیک کاربردی چاپ شود.
در این روش، به جای آنکه قطعات رایانه با جریان هوای حاصل از پنکه خنک شود، جریان هوای حاوی ذرات باردار که به "باد یونی" شهرت دارد، باعث خنک شدن قطعات رایانه می شود.
مشکلی که روش کنونی به وجود می آورد این است که جریان هوای حاصل از حرکت دورانی پنکه، مولکول‌هایی را که نزدیک به تراشه های رایانه اند به آنها می چسباند و این مولکول‌ها مانع از خنک شدن تراشه می شوند.
در روش جدید، قطعه ای روی یک تراشه نصب می شود که با وصل کردن جریان برق به آن و ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی، ذرات باردار در آن ایجاد می گردد و این ذرات از یک سو به سوی دیگر قطعه به صورت مرتب حرکت می کنند.
این ذرات باردار مانع از آن می شوند که مولکولهای نزدیک به تراشه که بر اثر جریان هوای پنکه به حرکت در آمده اند به جای آنکه به تراشه ها بچسبند جذب دو قطب قطعه ای می شوند که روی تنها یک تراشه نصب شده است، تراشه ای که کاربردی در رایانه ندارد و اصطلاحاً تراشه ایذائی خوانده می شود.
ابداع کنندگان این روش می کنند که بدین ترتیب قدرت خنک کنندگی رایانه ها دو و نیم برابر روش قبلی شده و چنین چیزی در شرایطی که رایانه ها روز به روز حاوی قطعات متراکمتری می شوند اهمیت زیادی پیدا می کند.
تیموتی فیشر و سروش گارمیلا که ابداع کنندگان این روشند در حال حاضر مشغول یافتن راههایی برای کوچکتر کردن اندازه قطعه ای اند که باد یونی را به وجود می آورد، قطعه کنونی چند میلی متر قطر داد اما تلاش ابداع کنندگان این است که آن را دست کم یکصد بار کوچکتر کنند.
در صورتی که کوچکتر کردن قطعه موفقیت آمیز باشد، ابداع کنندگان امیدوارند که رایانه هایی که دو سال بعد تولید می شوند از روش جدید برای خنک ساختن قطعات خود بهره بگیرند.
شرکت اینتل که از تولیدکنندگان تراشه های رایانه ای است در تحقیقاتی که برای ابداع روش جدید خنک سازی انجام شده با دانشگاه پردو مشارکت داشته است.
در حالی که در روش جدید، آن گونه که ابداع کنندگان آن می گویند،
 


[ پنج شنبه 86/5/25 ] [ 6:25 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

شرکت لنووو ‪ Lenovo‬که سومین تولیدکننده بزرگ رایانه‌های پی سی در جهان است اعلام کرد عرضه رایانه‌های لپ تاپ مجهز به نرم افزار لینوکس متعلق به شرکت ناول ‪ Novell‬را بجای سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت آغاز می‌کند.

ایرنا، این لپ تاپ‌ها سه ماهه آخر امسال عرضه خواهد شد.

این شرکت برنامه‌های خود را در کنفرانس سالیانه مدیران فناوری اطلاعات ‪ LinuxWorld‬در سانفرانسیسکو اعلام کرد.

سیستم عامل لینوکس از جمله نرم افزارهایی است که سریعترین رشد را در سرورها و سایر انواع رایانه‌های تجاری قدرتمند طی دهه گذشته داشته است.

سال گذشته مایکروسافت با شرکت ناول مشارکت تجاری آغاز کرد که شامل تولید مشترک محصولات در نرم افزار سرور است. مایکروسافت محصولات شرکت ناوول می‌فروشد.

سازندگان پی سی رغبتی به استفاده از لینوکس نداشته‌اند، اما این دیدگاه روبه تغییر است.

در ماه مه شرکت دل که دومین تولیدکننده بزرگ پی سی در جهان است عرضه سه طرح پی سی با نسخه دیگر لینوکس را برای مشتریان آمریکایی آغاز کرد.

این اقدام به دنبال نظرخواهی شرکت دل از مشتریان انجام شد.

رایانه‌های پی سی لینوکس بیشترین تقاضا را داشته است.
 


[ پنج شنبه 86/5/18 ] [ 1:5 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


در یک نظرسنجی که برای بررسی تاثیرگذارترین محصولات فن‌آوری صورت گرفت چهار محصول مایکروسافت از جمله اینترنت اکسپلورر در زمره‌ی برترین‌ها قرار گرفتند.

 ایسنا، در حالی که برخی از منتقدان مایکروسافت را ملامت می‌کنند که نوآوری چندانی نداشته است،‌ تولیدات مایکروسافت در نظرسنجی از اهل فن، جایگاه‌های بالا را تصاحب کرده و اینترنت اکسپلورر درصدر قرار گرفت.

در سال 1999 اینترنت اکسپلورر به مرورگر وب حاکم بر بازار بدل شد و این موقعیت را تا به امروز با داشتن 79 درصد از سهم بازار مرورگرها حفظ کرده است؛ مایکروسافت نخستین بار اینترنت اکسپلورر را در سال 1995 عرضه کرد.

بر اساس این گزارش ورد مایکروسافت که عمده‌ترین برنامه‌ی تایپ است به عنوان دومین و ویندوز 95 مایکروسافت به دلیل راحتی استفاده کاربر سومین محصول تاثیرگذار تمام زمان‌ها شناخته شدند و پس از آن‌ها، آی‌پاد اپل و صفحات گسترده اکسل با هم در مکان چهارم و رایانه‌ی جیبی بلک بری، نرم‌افزار فتوشاپ ادوب، اسکن ویروس مک‌آفی، رایانه‌ی جیبی (PDA)، پالم پیلوت شرکت پالم و چاپگر لیزری Laser Jet4l در مکان‌های بعدی قرار گرفتند. 
 


[ شنبه 86/5/13 ] [ 2:24 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 152985