سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

OpenID به وجود آمد تا نیاز به داشتن چندین نام کاربری (username) برای سایت های مختلف را – که حتما تجربه ی آن را داشته اید – مرتفع کند. شما می توانید با توجه به اینکه به کدام سرویس دهنده ی اُپن آی دی اطمینان بیشتری دارید میتوانید برای خود یک سرویس دهنده ی مناسب انتخاب کنید. OpenID تحت مالکیت کسی نیست و در کل رایگان است. اُپن آی دی به سرعت گسترش پیدا کرده و محبوب شده به طوری که هم اکنون سایت های بزرگی مانند AOL, Facebook, Google, Myspace, Yahoo و غیره از آن استفاده می کنند.

به بیان ساده با داشتن یک OpenID شما می توانید یک نام کاربری و کلمه ی عبور داشته باشید و در دیگر سایت هایی که نیاز به ثبت نام دارد به جای وارد کردن کامل مشخصات و Username و Password از مشخصات اُپن آی دی خود استفاده کنید.

کجا میتوانم از OpenID استفاده کنم؟
امروزه در بیش از پنجاه هزار سایت امکان استفاده استفاده از اُپن آی دی وجود دارد. اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، زوپس و … در گسترش های خود امکان استفاده از OpenID را فراهم کرده اند و دیگر مشکلی برای استفاده از آن ها نداریم.

چگونه OpenID بسازم؟
شما احتمالا همین الان هم یک اُپن آی دی دارید. تعجب نکنید! اگر شما عضو سایت هایی از قبیل AOL و گوگل و MySpace و یاهو یا امثال آن هستید حتما یک OpenID دارید. اما این که چگونه از روی اکانت خود میتوانید به اُپن آی دی دسترسی پیدا کنید را به صورت مجزا نام میبرم.


[ چهارشنبه 88/5/7 ] [ 9:52 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]


اضافه شونده Auto Shutdown ابزاری است که با نصب آن در مرورگر فایرفاکس، سیستم شما بطور خودکار در زمان تعیین شده خاموش می‌شود.

شب‌هایی را به یاد آورید که با خستگی پای سیستم کامپیوتر نشته‌اید. مشکل آن است که در حال دانلود یک نرم افزار پر حجم هستید و بدلیل سرعت پایین خط اینترنت مجبور هستید تا 2 ساعت دیگر بیدار بمانید.

در این لحظه دو راه پیش روی دارید، تا صبح بیدار بمانید تا دانلود نرم افزار شما تمام شود و یا بی خیال شده و سیستم خود را خاموش کنید. اما اضافه شونده Auto Shutdown راه حل سومی است که به شما پیشنهاد می‌شود. این Extension بصورت کاملآ خودکار کامپیوتر شما را پس از پایان تمامی دانلودها خاموش می‌کند و شما می‌توانید خوابی آسوده داشته باشید.

در حال حاضر تنها امکان استفاده از این ابزار بر روی سیستم عامل ویندوز وجود دارد و بزودی نسخه Mac آن نیز آماده می شود.

لینک نصب این نرم افزار: دانلود

توضیح:

Extension یا اضافه شونده‌ها، تکه برنامه‌های کوچکی هستند که امکانات و یا خصوصیات جدیدی را به برنامه اصلی شما اضافه می‌کنند.


[ شنبه 86/7/7 ] [ 5:28 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]
به گزارش خبرگزاری سلام ، گوگل در حال حاضر گرچه به یک وسیله خانگی تبدیل شده اما دلیل بر این نیست که در جست‌وجوهای اینترنتی حرف آخر را بزند.
برای این موضوع دو دلیل موجه دارم. یکی اینکه این موتورجست‌وجو هنوز به 15 سالگی نرسیده و هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم هیچ چیز بهتر از گوگل نخواهد شد.دوم اینکه گوگل از نوعی فناوری استفاده می‌کند که می‌تواند پیش‌بینی کند کاربران خواستار دیدن چه وب سایت‌هایی هستند. این فناوری همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تخمین بزنند افراد چه کالاهایی را دوست دارند بخرند و از این رو برای چه کالاهایی باید تبلیغات کنند.در حال حاضر هیچ شرکتی را یارای مقابله با ارزش سهام گوگل نیست، زیر این شرکت 50 درصد بازار آمریکا را در زمینه جست‌وجوی اینترنتی در دست دارد. اما به نظر من شرکت‌های دیگر با ارایه محصولات بهتر و حتی تبلیغات کمتر نسبت به گوگل می‌توانند مشتریان را به سوی خود بکشانند.بهترین فرصت برای پیروز شدن در این رقابت، در زمینه جست‌وجوی وبلاگ‌هاست.گوگل به رغم اینکه یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های وبلاگ –blogger – را در اختیار دارد اما اگر از این موتور جست‌وجو جهت یافتن پست‌های خاصی استفاده می‌کنید باید بدانید که حجم وسیعی از «اسپم‌های وبلاگی» به سوی شما رهسپار خواهند شد یا سایت‌هایی به شما معرفی می‌شوند که با معرفی محصولات و خدمات خود قصد فریب‌تان را دارند.دیگر از ضعف‌های دیگر گوگل در زمینه جست‌وجو، عکس و تصاویر ویدیویی است. نتایج گوگل در این زمینه در مقایسه با نتایج سایت‌های دیگر، غیر مرتبط‌تر با کلید واژه‌های کاربر است.در ضمن برخی از رقیبان گوگل روش‌های جالب‌تر و ابداعی‌تری در زمینه عرضه اطلاعات مورد نیاز کاربران ارایه داده‌اند.به طور مثال ask.com از یک صفحه‌بندی ساده و هوشمند دو ستونی استفاده می‌کند که کاربر در سمت چپ آن همواره می‌تواند لینک‌های متناسب با کلید واژه‌هایش را ببیند، ضمن آنکه مختصری از پیش نمایش سایت‌های مختلف در پیوست آن ارایه می‌شود که با کلیک روی آیکون آنها - که به شکل دوربین دو چشمی است – در دسترس قرار می‌گیرند.نتایج جست‌وجو در نقشه‌های آنلاین وب سایت live مایکروسافت نیز اغلب کارسازتر از گوگل است، زیرا این وب سایت علاوه بر ارایه تصاویر ماهواره‌ای، تصاویر هوایی داخلی و اطراف بسیاری از شهرها را نیز ارایه می‌دهد. در ضمن تصاویری که این وب سایت به نمایش می‌گذارد از ارتفاع و فاصله کمتری از زمین گرفته شده و بر عکس وب سایت‌های دیگر که تنها سقف ساختمان‌ها را نشان می‌دهند تمام ابعاد آنها را نمایش می‌دهد.در هر صورت تمام این وب سایت‌ها علاوه بر معرفی وب سایت‌های مورد نظر کاربران، سعی دارند از فرصت‌های فروش محصولات نیز حداکثر استفاده را بکنند اما در این اثنا فقط سرویس‌های ایمیلی هستند که با امکان ارسال بدافزارها و یا نامه‌های ناخواسته دقایقی را به کام کاربران تلخ می‌کنند.از این رو به نظر می‌رسد که مسوولان موتورهای جست‌وجو با این چالش روبه‌رو هستند که اعلام کنند چه موقع یک کاربر نمی‌خواهد به سرعت در نقش یک خریدار فرو برود یا به عبارت دیگر، کاربران در چه لحظاتی تمایل به دیدن تبلیغات ندارند.به همین جهت می‌توان گفت که اگر یکی از رقیبان گوگل بتواند زودتر از این شرکت این مشکل را مرتفع کند، مطمئنا حرف اول را در این زمینه خواهد زد.
[ سه شنبه 86/6/27 ] [ 10:25 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

یاهو با افزودن نرم‌افزاری سرویس یاهومیل خود به کاربران رایانه امکان می‌دهد مستقیما به یک تلفن همراه پیام ارسال کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از ایسنا، ارتقای جدید سرویس یاهومیل که در ادامه رقابت شدید میان عرضه‌کنندگان سرویس ایمیل صورت پذیرفته است، به کاربران امکان می‌دهد از طریق کی‌بورد رایانه‌ی خود به ارسال مستقیم پیام متنی به تلفن همراه بپردازند.

همچنین در ارتقای یاهومیل، قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای بررسی نقشه‌ها، مسیرها، هتل‌ها و اطلاعات مسافرتی مستقیما از ایمیل افزوده شده است.

بنا بر اعلام، سرویس یاهومیل نخستین سرویس اینترنتی است که این ویژگی را به طور رایگان عرضه می کند؛ ویژگی ارسال پیام متنی در طول چند هفته آینده در آمریکا، کانادا، هند و فیلیپین عرضه خواهد شد. 


[ پنج شنبه 86/6/8 ] [ 5:49 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


شرکت سیمانتک نسخه بتای نرم‌افزار AntiBot را برای شناسایی رفتار برنامه‌های مخرب به طور رایگان روی سایت خود عرضه کرد.
شرکت سیمانتک نسخه بتای نرم‌افزار AntiBot را برای شناسایی رفتار برنامه‌های مخرب به طور رایگان روی سایت خود عرضه کرد. این نرم‌افزار بر مبنای فناوری Sana Security است و به رفتارشناسی برنامه‌های مخرب می‌پردازد که مثلاً چگونه اجرا می‌شوند، به کدام کلیدهای رجیستری ویندوز دسترسی پیدا می‌کنند یا این‌که به کدام آدرس‌های اینترنتی متصل می‌شوند.

شرکت سیمانتک اعلام کرده است این نرم‌افزار را برای مقابله با نسل جدید نرم‌افزارهای مخربی مانند اسپایورها و تروجان‌ها ارائه کرده است و هیچ‌گونه تداخلی با دیگر آنتی‌ویروس‌های دیگر نخواهد داشت، بلکه یک نرم‌افزار مکمل خواهد بود که به طور هوشمندانه می‌تواند ضریب امنیت سیستم‌های کامپیوتری را افزایش دهد. تمرکز نرم‌افزار AntiBot روی فایل‌های بوت سیستم‌عامل است.


[ سه شنبه 86/6/6 ] [ 6:49 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]


اگر کاربر مرورگر فایرفاکس هستید، دفترچه یادداشت، نوشتن روی کف دست، بستن نخ به انگشت و حتی تقویم گوگل را برای یادآوری کارها و مناسبت‌های مهم فراموش کنید.
با اکستنشن ReminderFox ، همه چیز آسان می‌شود. کافی است اکستنشن را نصب کنید و مروگر را راه‌اندازی مجدد کنید. حالا در نوار وضعیت فایرفاکس تصویر یک نخ گره زده شده را می‌بینید. روی آن کلیک کنید و بعد روی add reminder کلیک دیگری کنید:
در قسمت description عنوان کاری را که باید انجام دهید ، بنویسید ، تاریخ ، ساعت و دقیقه انجام آن را هم مشخص کنید. با تیک زدن show alarm popup ، چند دقیقه قبل از مهلت انجام کار ، یک پنجره به طور خودکار باز می‌شود و به شما یادآوری می‌کند که چیزی به مهلت انجام کار نمانده است.
اگر به option ‌این افزونه بروید می‌توانید ، افزونه را طوری تنظیم کنید که هنگام باز شدن پنجره یادآوری‌کننده ، صدایی هم پخش شود.


[ دوشنبه 86/6/5 ] [ 7:51 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]


گوشی‌های U700 سامسونگ و N95 نوکیا موفق شدند از سوی مجمع صوت و تصویر اروپا(EISA) به عنوان بهترین محصول دیجیتالی سال برگزیده شوند.
گوشی SGH-U700 سامسونگ با پشتیبانی از فناوری HSDPA امکان انتقال اطلاعات با سرعت 6/3 مگابیت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند.

این محصول علاوه بر پشتیبانی از فناوری UMTS، بازی و سرگرمی‌های مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین دارای دوربین 2/3 مگاپیکسلی است.

بد نیست بدانید صفحه‌نمایش این گوشی در هنگام سفر به صورت خودکار تغییر می‌کند و تمامی این موارد باعث شده است تا U700 به عنوان یکی از برترین گوشی‌های سال برگزیده شود.

از دیگر محصولات دیجیتالی برتر برای سال جاری گوشی N95 نوکیا بوده است که از رقبای سرسخت iPhone اپل محسوب می‌‌شود.

به اعتقاد مسئولان مرکز EISA، N95 بهترین انتخاب در این زمینه است و اگر کاربر این گوشی را در دست بگیرد، زیبایی و کارآمدی را در آن حس خواهد کرد.

جایزه مجمع EISA پس از تایید 50 کارشناس از نشریات مختلف 19 کشور اروپایی به یک دستگاه دیجیتالی اختصاص می‌یابد.
اهدای جوایز این مجمع به 5 گروه صوت، ویدیو، تئاتر خانگی، عکاسی و موبایل تقسیم می‌شود.


[ دوشنبه 86/6/5 ] [ 7:20 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 152735