سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

شورای انتظامی‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران تاکنون حدود 420 پرونده را مورد بررسی قرار داده که از این آمار 65 درصد تخلفات مربوط به مباحث نرم‌افزار، 15 درصد پیرامون سخت‌افزار و 20درصد هم مربوط به اینترنت و شبکه است.


مهرداد ذوالفقاریان رییس شورای انتظامی‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد کاربران، سرویس‌دهی به مشتریان افزایش یافته و به همین دلایل بعضی اوقات شاهد سرویس‌دهی نامناسب به کاربران هستیم و شکایاتی نیز در این زمینه داشتیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال در رابطه با دامپینگ شکایتی صورت گرفته بود که به دلیل کاهش قیمت از طرف یک شرکت، کیفیت سرویس‌ها نیز کاهش یافته بود که بعد از بررسی‌های لازم آن شرکت ملزم به افزایش کیفیت سرویس خود و از طرفی مجبور به بالا بردن قیمت آن محصول شد.

وی عضویت نداشتن شرکت‌های IT در سازمان نظام صنفی رایانه‌یی را از دیگر موارد و تخلفات مهم برشمرد و گفت: پیش از این نیز اعلام شده بود که همه شرکت‌های فعال در حوزه‌ IT باید به عضویت سازمان درآیند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند.

او تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی که در این زمینه وجود دارد این است که شرکت‌ها با موضوعات مختلفی فعالیت می‌کنند اما دسته‌بندی مشخصی وجود ندارد، به عنوان مثال یک شرکت فعال در حوزه‌ IT در حوزه‌ آموزشی،‌ ساختمان و مواردی از این قبیل فعالیت می‌کند بنابراین در هنگام ثبت کردن شرکت موضوعات مشخص نمی‌شود و نمی‌توان به راحتی شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می کنند را شناسایی کرد.

وی با بیان این که در چهار سال اخیر موضوع ثبت شرکت‌ها بر روی اینترنت مطرح است یادآور شد: یکی دیگر از موارد تخلف شرکت‌ها در زمینه‌ کپی‌رایت بود که از این پس با هماهنگی که با دادستانی به عمل آمده و با همکاری نیروی انتظامی، با متخلفان برخورد جدی می‌شود.


[ جمعه 86/6/2 ] [ 3:32 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 153266