سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

شورای انتظامی‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران تاکنون حدود 420 پرونده را مورد بررسی قرار داده که از این آمار 65 درصد تخلفات مربوط به مباحث نرم‌افزار، 15 درصد پیرامون سخت‌افزار و 20درصد هم مربوط به اینترنت و شبکه است.


مهرداد ذوالفقاریان رییس شورای انتظامی‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد کاربران، سرویس‌دهی به مشتریان افزایش یافته و به همین دلایل بعضی اوقات شاهد سرویس‌دهی نامناسب به کاربران هستیم و شکایاتی نیز در این زمینه داشتیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال در رابطه با دامپینگ شکایتی صورت گرفته بود که به دلیل کاهش قیمت از طرف یک شرکت، کیفیت سرویس‌ها نیز کاهش یافته بود که بعد از بررسی‌های لازم آن شرکت ملزم به افزایش کیفیت سرویس خود و از طرفی مجبور به بالا بردن قیمت آن محصول شد.

وی عضویت نداشتن شرکت‌های IT در سازمان نظام صنفی رایانه‌یی را از دیگر موارد و تخلفات مهم برشمرد و گفت: پیش از این نیز اعلام شده بود که همه شرکت‌های فعال در حوزه‌ IT باید به عضویت سازمان درآیند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند.

او تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی که در این زمینه وجود دارد این است که شرکت‌ها با موضوعات مختلفی فعالیت می‌کنند اما دسته‌بندی مشخصی وجود ندارد، به عنوان مثال یک شرکت فعال در حوزه‌ IT در حوزه‌ آموزشی،‌ ساختمان و مواردی از این قبیل فعالیت می‌کند بنابراین در هنگام ثبت کردن شرکت موضوعات مشخص نمی‌شود و نمی‌توان به راحتی شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می کنند را شناسایی کرد.

وی با بیان این که در چهار سال اخیر موضوع ثبت شرکت‌ها بر روی اینترنت مطرح است یادآور شد: یکی دیگر از موارد تخلف شرکت‌ها در زمینه‌ کپی‌رایت بود که از این پس با هماهنگی که با دادستانی به عمل آمده و با همکاری نیروی انتظامی، با متخلفان برخورد جدی می‌شود.


[ جمعه 86/6/2 ] [ 3:32 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

بیست و پنج سال پیش در چنین روزی نخستین لوح فشرده (سی‌دی) در یکی از کارخانه‌های فیلیپس آلمان پا به عرصه ذخیره اطلاعات گذاشت و انقلابی را در عرصه موسیقی جهان ایجاد کرد.

به گزارش از ایرنا، از ‪ ۱۷‬اوت ‪ ۱۹۸۲‬تاکنون بیش از ‪ ۲۰۰‬میلیارد سی‌دی در سراسر جهان به فروش رسیده و برغم پیشرفت و استفاده روزافزون از داون لودهای دیجیتالی، هنوز شکل مسلط در عرصه ذخیره اطلاعات و موسیقی است.

سی‌دی بطور مشترک توسط شرکت فیلیپیس آلمان و سونی ژاپن تولید و به یکی از شیوه‌های اصلی ذخیره‌سازی اطلاعات برای کاربران رایانه تبدیل شد.

این دو شرکت ساخت سی‌دی را در سال ‪ ۱۹۷۹‬آغاز کردند و هدف خود را ساخت دیسکی تعیین کردند که بتواند یک ساعت فایل صوتی را ذخیره کند. اما این ظرفیت برای ذخیره‌سازی اجرای کامل سمفونی شماره ‪ ۹‬بتهوون به ‪۷۴‬ دقیقه افزایش یافت.

نخستین سی دی‌ها که عمدتا شامل فایل‌های موسیقی‌های کلاسیک بودند، در نوامبر ‪ ۱۹۸۲‬به معرض فروش گذاشته شدند.

طی ‪ ۱۰‬سال گذشته فروش سی‌دی روبه کاهش داشته اما فروش داون‌لودهای دیجیتالی، به سرعت افزایش یافته است.

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی (‪ ،(IFPI‬تا سال ‪ ،۲۰۲۰‬یک چهارم فروش موسیقی جهانی از طریق دیجیتالی انجام خواهد شد.
 


[ دوشنبه 86/5/29 ] [ 10:13 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

مجمع صوت و تصویر اروپا (EISA) جایزه بهترین گوشی 2008-2007 را به U700 سامسونگ داد و N95 نوکیا را نیز برترین گوشی چندرسانه‌ای شناخت.

SGH-U700به گزارش خبرگزاری سلام، سامسونگ یکی از مدل‌های سری II اولترا (Ultra) است که امکانات متنوع ارتباطی و چندرسانه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند و بدین منظور مجمع مشورتی U700, EISA را به‌عنوان مدل برتر 2008-2007 معرفی کرده است.
از دیگر مزایای این گوشی، پشتیبانی از فناوری
HSDPA با سرعت انتقال داده 6/3 مگابیت در ثانیه و فناوری انتقال داده UMTS است که آن را به‌عنوان کاندیدای مناسب برای برترین گوشی معرفی می‌کند. دلیل دیگر انتخاب U700 در میان باقی گوشی‌ها، قابلیت‌های چندرسانه‌ای آن است که بازی و سرگرمی‌های مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین دارای دوربین 2/3مگاپیکسل و فناوری فشرده‌سازی صوت نیز هست. نکته جالب توجه دیگر در مورد U700، تغییر صفحه نمایش به‌طور اتوماتیک در هنگام سفر است.
تمامی این قابلیت‌ها، U700 را از حد میانگین بالاتر برده و شانس انتخاب به‌عنوان برترین گوشی را به او داد.
دکتر دیوید استیل، مدیر شبکه‌های ارتباطی تجاری سامسونگ درباره این جایزه می‌گوید: ‌خیلی خوشحالم که این جایزه از طرف EISA نصیب شرکت ما شده است. این موفقیتی عظیم برای افزایش درک و شناخت ما نسبت به بازار اروپا است تا پس از این نیز گوشی‌هایی مطابق با نیاز آنها تولید کنیم.
N95 نوکیا گوشی دیگری است که توانسته جایزه برترین گوشی چندرسانه‌ای سال اروپا را از آن خود کند.
رقابت بین N95 نوکیا و iphone اپل بسیار سخت و نفس‌گیر بود و زمان زیادی را از مجمع EISA گرفت، تا اینکه بالاخره تصمیم بر آن شد که جایزه برترین گوشی چندرسانه‌ای به این شرکت فنلاندی اهدا شود، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل هم این بود که iphone اپل هنوز وارد بازار اروپا نشده است.
جوناس گیوست (Jonas Geust)، مدیر بخش بازیگران سری N نوکیا می‌گوید: این جایزه تاییدی به استراتژی درستی است که در پشت پرده سری N وجود دارد ما قصد داریم بالاترین کارآیی چندرسانه‌ای را در قالب این گوشی‌ها به مردم ارایه دهیم.
مسوولان EISA نیز درباره این جایزه می‌گویند: N95 بهترین انتخاب بود فقط کافی است این گوشی را در دست بگیرید و این ابزار نوآورانه ارتباطی را لمس کنید آن وقت است که می‌بینید بهترین ابزار برقراری ارتباط دایمی را در اختیار دارید و با دنیایی که شما را احاطه کرده، همگام هستید.جایزه مجمع EISA یک جایزه معتبر است که 50 کارشناس از نشریات مختلف از 19 کشور اروپا درباره آن نظر می‌دهند و اهدای جوایزشان به 5 گروه صوت، ویدیو، تئاتر خانگی، عکاسی و موبایل تقسیم می‌شود
 


[ دوشنبه 86/5/29 ] [ 10:11 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

به گزارش ایتنا:نخستین شماره نشریه "سیمای همراه"، ماهنامه تخصصی تلفن همراه به زیور طبع آراسته شد.

نخستین شماره این نشریه شامل گزارش‌ها و گفت وگوهایی چند نظیر "انتشار شماره سریال دوهزار گوشی کشف شده"، "شنود تلفن - خوب یا بد"، "مجازات مرگ برای تصویربرداری غیراخلاقی"، "بررسی روش‌های گسترش ویروس‌های تلفن همراه" و "کلاهبرداری معضل اصلی بازار تلفن همراه" است.

سردبیر "سیمای همراه" ، " علی شمیرانی " و مدیر تحریریه آن "محمدعلی پورخصالیان" است ودرسرمقاله نخستین شماره، هدف از طبع آن، انتشار رسانه‌ای جدید در حوزه تلفن همراه با درانداختن شیوه‌ای نو و متفاوت عنوان شده است.

نخستین ماهنامه سیمای همراه، تمام رنگی در ‪ ۶۶‬صفحه و با کاغذ روغنی و در ‪ ۳۰‬هزار شماره انتشار یافته است.


[ چهارشنبه 86/5/17 ] [ 1:7 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ ارتباطات سیار گفت: در حال پیاده‌سازی سیستم مقایسه‌یی بین اطلاعات مراکز پیام کوتاه، سوئیچینگ و بیلینگ هستیم تا با مقایسه‌ این اطلاعات بتوان پیام‌های کوتاه تحویل داده نشده را شناسایی کنیم تا هزینه‌ی آنها پس از کسب اطمینان از رسیدن پیام‌ها به مقصد برای مشترکان منظور شود.

محمدحسین فلاح‌اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور معمول مشترکی که پیام‌ کوتاه ارسال می‌کند، اگر آن پیام در مرحله‌ اول به مقصد نرسد در مرکز پیام کوتاه ذخیره می‌شود و سیستم مجددا در تلاش است تا این پیام به مقصد رسانده شود و به دفعات آن را ارسال می‌کند.

او ادامه داد: از این رو هزینه‌ای که برای شرکت ارتباطات سیار برای ارسال نشدن یک پیام ‌کوتاه بوجود می‌آید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که در مرحله‌ اول آن پیام به مقصد می‌رسد، بنابراین در تلاشیم با اجرای این سیستم این هزینه را کاهش دهیم.

معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار افزود: این سیستم مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند و به زودی به اجرا درمی‌آید. همچنین با اجرای این سیستم مقایسه‌یی، هزینه‌ پیام‌های کوتاه پس از رسیدن به مقصد و گزارش تحویل آن برای مشترک محاسبه می‌شود و هزینه‌ پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسند برای مشترک منظور نمی‌شود.

او افزود: اما در مورد سیم‌کارت‌های اعتباری ارتباط با مرکز IN در دو مرکز به صورت آزمایشی برقرار شده که هزینه‌ پیام‌ کوتاه پس از رسیدن به مقصد از مبلغ شارژ مشترک کسر می‌شود، با توجه به اینکه مرحله‌ آزمایش این طرح با موفقیت انجام شده، منتظر ارایه‌ طرح جامع از طرف معاونت فنی- مهندسی شرکت ارتباطات سیار برای اجرا کردن آن در کل شبکه هستیم.


[ چهارشنبه 86/5/17 ] [ 12:55 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

28 نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رییس‌جمهور، دستور رفع فیلتر از خبرگزاری‌ها و سایت‌های پرمخاطب نظیر ایلنا، بازتاب و انتخاب و رفع توقیف از روزنامه هم‌میهن و ضرورت توزیع عادلانه امکانات، تسهیلات و خدمات میان مطبوعات و نشریات در اجرای اصول 121، 113، 9 و 24 قانون اساسی را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، اعلمی، صدیقی، آفریده، شجاع‌پوریان، مرتضوی فارسانی، امیری خامکانی، قمی، قدرت‌الله علیخانی، قنبری، کریمیان، مشیری، صادق‌زاده، گرامی‌مقدم، فتاحی، اسماعیل‌زاده، معلمی‌پور، پورفاطمی، محمد علیخانی، محسنی بندپی، محجوب، سید عماد حسینی، حمیدی، آذروش، حاجی ایری، قیاسی مرادی، سجادیان، فروزش و جلودارزاده امضا کنندگان این تذکر هستند.
 


[ پنج شنبه 86/5/4 ] [ 6:6 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

کارشناسان بر پایه آخرین بررسی‌های خود نام 13 گوشی که شیک‌ترین، گران‌ترین و کم‌یاب‌ترین گوشی‌های جهان هستند را منتشر کردند.

 بر اساس این گزارش، GoldVish Le Million با قیمت 3/1 میلیون دلار گران‌ترین گوشی دنیا محسوب می‌شود که در آن 120 قیراط الماس و طلای سفید 18 عیار به کار رفته است. نام این گوشی به خاطر قیمت بالای آن در کتاب رکوردها به ثبت رسیده است.
رتبه دوم این لیست به Diamond Crypto Smartphone اختصاص یافته که در آن مقدار زیادی طلای سرخ و 50 تکه الماس کار شده است که یکی از آن‌ها را الماس کمیاب آبی تشکیل می‌دهد.
سومین گوشی گران‌قیمت جهان Boucheron for Vertu Cobra نام دارد و به قیمت آن 310 هزار دلار فروخته می‌شود. چهارمین گوشی این لیست به "الماس سیاه" ساخت سونی‌اریکسون مربوط می‌شود که 300 هزار دلار قیمت دارد.
در رتبه پنجم Vertu Diamond با 88 هزار دلار قرار داد که در آن از پلاتین و الماس استفاده شده است. Vertu Signature به عنوان ششمین گوشی گران‌قیمت جهان انتخاب شده و قیمت آن 81 هزار دلار اعلام شده است. در قاب این گوشی 934 قطعه و در صفحه‌کلید آن 48 قطعه الماس به کار رفته است.
رتبه هفتم این لیست به گوشی SLVR L7 موتورولا با 75 هزار دلار اختصاص یافته است و رتبه هشتم متعلق به سامسونگ SPH-E3200 Diamond Crusted است که 54 هزار دلار فروخته می‌شود. در این گوشی ای 240 قطعه الماس به‌کار رفته است.
نسخه ویژه موتورولا V220 نیز در مقام نهم این لیست جای گرفته است
 


[ دوشنبه 86/5/1 ] [ 6:10 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 153169