سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

نوکیا به‌منظور رقابت با فروشگاه آیتیون اپل، فروشگاه موسیقی دیجیتالی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از ایسنا، شرکت نوکیا قصد راه‌اندازی پرتال جدیدی به نام Ovi را دارد که فروشگاه موسیقی نوکیا نیز بخشی از آن خواهد بود.

رییس اجرایی این شرکت اعلام کرد: این فروشگاه در ربع چهارم سال 2007 راه‌اندازی شده و میلیون ها قطعه موسیقی برای دانلود عرضه خواهد کرد.

فروشگاه موسیقی نوکیا پیش از راه‌اندازی کلی، در برخی از کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد و دانلود یک قطعه موسیقی از Ovi.com یک یورو و آلبوم‌های موسیقی ده یورو هزینه خواهد داشت

و کاربران قادر خواهند بود از گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های خود از این فروشگاه به خرید بپردازند.

نوکیا همچنین فاش کرد که دستگاه تلفن همراه ویژه XperssMusic را که قادر به زمان اجرای طولانی بوده و ویژه اجرای موسیقی‌های دانلودی از Ovi طراحی شده را در ربع چهارم سال 2007 عرضه خواهد کرد.
 


[ یکشنبه 86/6/11 ] [ 12:26 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


1- نوجوانی که آی فون را هک کرد : نوجوانی باریکاندام با موهای فرفری که تنها تجهزیاتش یک دستگاه لحیم و مقدار زیادی نوشیدنی انرژیزا بود ، موفق شد راهی پیدا کند تا آی فون را در دسترس تعداد بیشتری از دوستدارانش قرار بدهد.

«جورج هاتز» George Hotz اهل گلن راک ایالت نیوجرسی در تعطیلات تابستان ، قبل از آغاز شدن زمان کالج ، همه وقتش را صرف گشودن قفل آی فون کرد تا این وسیله الکترونیکی برتر سال ، دیگر تنها به شرکت مخابراتی AT&T محدود نباشد و بتوان آن را در هر جایی استفاده کرد.

آی فون گوشی موبایل شرکت اپل با صفحه لمسی و قابلیتهای پخش چند رسانهایاش علاقمندان زیادی در تمام دنیا پیدا کرده است ، اما به سبب اینکه به صورت پیش فرض تنها شرکت AT&T میتواند خدماترسانی مخابراتیاش را انجام دهد در خارج از ایالات متحده غیرقابل استفاده بود. تلاش این نوجوان هفده ساله باعث شده این محدودیت برطرف شود.

این نوجوان روز جمعه برای اینکه خبر هک کردن گوشی آی فون را به اطلاع عموم برساند ، گوشی هک شده را به محل خبرگزاری آسوشیتدپرس آورد و بعد سیم کارت T-Mobile یکی از خبرنگاران را درآورد و در آی فون گذاشت و موفق شد با اتصال به شبکه T-Mobile یک تماس تلفنی برقرار کند.

البته هک گوشی برای همگان ساده نیست و مراحل ده گانه پیچیدهای دارد و هم مرحله دستکاری سختافزاری و هم جنبه نرمافزاری دارد.

جورج هاتز ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است ،در این ویدئو وی نخستین آی فون هک شده را که میتواند از خدمات T-Mobile استفاده کند ، نشان میدهد و با این گوشی تماسی با تلفن منزلش برقرار میکند.وی برای این کار 500 ساعت وقت صرف کرده بود. البته وی در این کار تنها نبود و 4 نفر دیگر هم به او کمک میکردند. دو نفر از این افراد روسی بودند و به صورت آنلاین با وی همکاری میکردند.

باز هم جالب است بدانید که هوتز گوشی هک شده را برای فروش در سایت eBay گذاشته است و تا حالا بیشترین مبلغی که برای خرید پیشنهاد شده است 12,600 دلار برای این گوشی 600 - 500 دلاری بوده است!

هک کردن گوشی موبایل در آمریکا یک کار غیرقانونی نیست. سال گدشته کنگره آمریکا از قفل در آوردن گوشی موبایل را از شمول قانون کپیرایت مستثنی کرده بود.

سخنگویان شرکت اپل و شرکت AT&T تا به حال در این مورد اظهار نظری نکردهاند. اما به هر حال هاتز بسیار مشهور شده است و در برنامههای و شبکههایی مانند Today Show, CNN, NBC, CBS, G4, CNBC به وی و کاری که انجام داده اشاره شده است و حتی مطلبی در مورد وی در فوربس نوشته شده است.

2- اما این نوجوان تنها کسی نبوده که آی فون را هک کرده است ، سایت engadget هم دیروز خبری داشته است مبنی بر اینکه یک گروه دیگر نرمافزار هک آیفون را منتشر کردهاند.

3- شرکت Uniquephones که دربلفاست قرار دارد هم ادعا کرده است که آی فون را هک کرده است. رئیس این شرکت John McLaughlin گفته است که روز شنبه در سایت iphone نرمافزار لازم را منتشر خواهد کرد. مهندسان شرکت او از زمانی که گوشی به صورت رسمی وارد بازار شد برای شکستن 8 قفل این گوشی تلاش میکردند.
البته شرکت او این کار را در راه رضای خود! و مشهور شدن انجام نمیدهد و 20 تا 50 دلار پول بابت نرمافزارش میگیرد. در ضمن وی گفته است که از اشخاصی که قبلا در سایتش ثبتنام کرده اند پول به مراتب کمتری خواهد گرفت. جالب است بدانید 450 هزار نفر، قبلا در این سایت ثبتنام کردهاند. خودتان حساب کنید پولی را که این شرکت از هک آی فون کاسبی خواهد کرد!

گوشی هک شده همه کارهای آی فون هک نشده را به جز میل صوتی تصویری Visual Voicemail خواهد داشت.

با این حساب من فکر میکنم ظرف 6 تا 12 ماه آینده سر و کله گوشی در ایران هم پیدا خواهد شد و البته قیمتی بیشتر از 1000 دلار پیدا خواهد کرد ، هم بابت هزینه ورود به ایران و هم بابت هزینه هک شدن و سازگار کردنش با سیستم مخابرات ایران.

البته شاید تا آن زمان سونی اریکسون و یا نوکیا گوشیهایی به بازار بفرستند که ضمن داشتن خصوصیات برجسته آیٰ فون ، برتریهایی هم داشته باشند و بازار قاچاق و هک آی فون را در ایران به کلی کساد کنند!
منبع:یک پزشک


[ جمعه 86/6/9 ] [ 5:59 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 152740