سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات ایالات متحده پس از انجام پژوهشی اعلام کرد که دختران بهتر و مفیدتر از پسران از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، اینفورمیشن ویک به نقل از این مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات نوشت که در هنگام استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی دختران بهتر از پسران از استعدادهای ذاتی خود در این حوزه استفاده می‌کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که دختران 7 درصد بیشتر از پسرها در دانلود فایل‌ها، نوشتن اسناد و جست‌وجوهای اینترنتی موفق هستند، همچنین آنها در ایجاد شبکه‌های سراسری نیز موفق‌تر هستند.

در تحقیقی جداگانه که این مرکز از 1000 خانواده به عمل آورده است نیز 62 درصد فرزندان خانواده‌ها گفته‌اند که زندگی بدون کامپیوتر برایشان غیرممکن است.
 


[ پنج شنبه 86/12/16 ] [ 10:26 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]


در انتهای طیف رنگی، جایی که رنگ‌های سرد بر روی چرخه ی رنگ قرار می‌گیرند، پرده‌های مختلف از رنگ آبی و بنفش، تخته رنگی به وجود می‌آورند که تنوع و گونه‌ گونی ذاتی طبیعت را انعکاس می‌دهند. این رنگ‌ها طیف وسیعی را در بر می‌گیرند، از جمله: بنفش برافروخته و مایل به سرخ که در هنگام سپیده‌دم یا شفق در آسمان به چشم می‌آید، تا رنگ آبی مایل به خاکستری کم‌رنگ به صورت رنگ پریده که در امتداد افق و محل پیوستن آسمان به زمین دیده می‌شود.

 

همین طور رنگ‌های شفاف‌ آبی تیره روشن، آبی زنگاری، فیروزه‌ای، لاجوردی تیره و عمیق‌ترین رنگ‌های نیلی که به هنگام شب در آسمان نمودار می‌شود و باز رنگ‌های تند آبی در زمینه ی سورمه‌ای و نیلی با درجات گوناگون که در دریاها و اقیانوس‌های نیلگون به چشم می‌آیند.

 

این بازه‌های چند رنگی و پر از تنوع، یک منبع طبیعی  جهت الهام گرفتن برای رنگ‌آمیزی طرح‌های تزیینی و آرایه‌بندی حمام و دستشویی است. علاوه بر آن، در اتاق مطالعه، اتاق خواب، و مایه‌های روشن‌تر با ته رنگ بنفش، برای اتاق نشیمن و پذیرایی به خوبی کاربرد می‌یابند.


رنگ آبی حسی از تعادل، صلح و آرامش را القا می‌کند؛ یک رنگ با شکوه برای اتاق‌هایی که می‌خواهید حسی از آسایش، استراحت و وانهادگی در آنها ایجاد کنید.

رنگ‌های ملایم در رنگ درجه بنفش، هم‌چون یاسی، بنفش کم‌رنگ، نیلی روشن، بنفش مایل به آبی، و رنگ‌هایی در همین طیف، به این ویژگی معروف‌اند که راحتی و آرامش خاطر ایجاد می‌کنند، خیال را آسوده و فارغ از تشویق می‌سازند و حسی روحانی و ماورایی به محیط می‌بخشند. هر دوی این رنگ‌ها، یعنی آبی و بنفش، ایده‌آل‌اند برای ایجاد فضای تفکر و اندیشه، و نیز آراستن مکانی مختص عزلت و تعمق.

 

از ته رنگ رقیق آبی آسمانی و بنقش مایل به آبی‌کم‌رنگ، تا سایه‌های تیره ی آنها، به خوبی با رنگ‌های سفید، شیری، فیلی، استخوانی و نقره‌ای می‌آمیزند و ترکیب رنگی منسجمی به دست می‌دهند. رنگ‌مایه‌های ملایم‌تر و پریده‌تر برای ایجاد حس گستردگی فضا و جای زیاد مناسب‌اند و رنگ‌مایه‌های تیره‌تر به منظور خلق جوی کنترل شده‌تر با حدود دقیق و مرزهای تعریف شده عملکرد خوبی دارند. بنابرا‌ین، چنانچه خواهان القای حسی از محصوریت و محاط بودن هستید، به یاد داشته باشید که از رنگ‌آمیزی تیره‌تر این دو رنگ بهره بگیرید.

 

آبی و بنفش و رنگ‌های زیر مجموعه ی آن‌ها، همان‌طور که به طرز منحصر به فردی گونه گون هستند، در کنار هم، اثر خوبی برجا می‌گذارند و به خوبی یکدیگر را تقویت و تکمیل می‌کنند. هم‌چنین در صورت ترکیب شدن با رنگ‌مایه‌های سبز و انواع خاکستری، و یا اصلاح شدن با رنگ‌های زرد، نارنجی و صورتی، می‌توانند نتایج خیره‌کننده‌ای داشته باشند.


[ یکشنبه 86/10/9 ] [ 4:58 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

هارددرایوی که با اندازه‌ی ‌12 در ‌18 در ‌8/1 میلی‌متر به سختی به اندازه ناخن انگشت بوده و کوچک‌ترین درایو ‌SSD جهان محسوب می‌شود، از سوی اینتل طراحی شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، هارد دیسک Z-P140 در ظرفیت‌های دو و چهار گیگابایتی ساخته شده اما در آینده تا ‌16 گیگابایت نیز توسعه خواهد یافت.

اینتل قصد دارد این تراشه‌ی جدید را در دستگاه‌های اینترنتی قابل حمل به کار ببرد که معمولا به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند.

این هارد دریسک کوچک که از سرعت خواندن ‌40 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ‌30 مگابایت بر ثانیه برخوردار است در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس به نمایش درخواهد آمد.
 


[ یکشنبه 86/10/9 ] [ 4:55 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

تیم امنیتی دلتا در تازه ترین عملیات نفوذ هشداری خود اقدام به نفوذ به سرور ویندوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نمود.
این تیم کلیه سایتهای کانال های 1,2,3,4,5 را مورد حمله قرار داد. ظاهرا هیچگونه تخزیبی بر روی هاست ها انجام نشده و تنها صفحه ای بنام delta.html در هاست ها اپلود شده که نشان از دسترسی کامل به سرور است. به گزارش این تیم، این حمله توسط اقای د .جوانبخت D_7j انجام شده است، که هدف از نفوذ نیز در وب سایت ها ی هک شده مطرح گردیده است .

دامنه های هک شده به ترتیب :

-------------------------------
http://tv1.ir/delta.html
http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6938367
-------------------------------

http://tv2.ir/delta.html
http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6938398

-------------------------------
http://tv3.ir/delta.html
http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6938419

-------------------------------
http://tv4.ir/delta.html
http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6938440

-------------------------------
http://tv5.ir/delta.html
http://www.zone-h.org/component/option,com_mirrorwrp/Itemid,160/id,6938452
 


[ یکشنبه 86/10/9 ] [ 4:51 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]



درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 152884