سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

یکی از دلایلی که یک تبلت به لپ تاپ ارجحیت دارد، عمر بسیار طولانی تر باتری آن است.

کامران کاظمی ـ کارشناس نرم افزار ـ اظهار کرد: تب لت ها به خاطر نوع طراحی شان در مقایسه با رایانه های معمولی، سبک ترند و حمل و انتقال شان به نسبت راحت تر است و شاید بعضی از انواع آن هنوز دارای وزن بالایی باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما زمانی که کاربر آن را برروی پا و یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند و لپ تاپ هم که جزو وسایل قابل حمل و متحرک محسوب می شود، زمانی را برای روشن شدن می گیرد و معمولا بعد از مدتی استفاده، گرمای غیرقابل تحملی تولید می کند.

وی تصریح کرد: در استفاده از گوشی های هوشمند، با این که دسترسی راحتی به اینترنت وجود دارد اما مطالعه یک صفحه اینترنتی برروی تبلت در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب سایت ها استفاده می کنند و بسیار ریز و کوچک است، لذت بخش تر خواهد بود.

گفتنی است وجود یک تب لت در محل کار، می تواند برای انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ای میل ها و رسیدگی به برنامه ها کاملا موثر باشد و حتی اگر در مدارس، این امکان فراهم شود که نسخه دیجیتالی کتاب های درسی به دانش آموزان معرفی شود، آن ها هم می توانند با ذخیره کتاب ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه تبلت مزایای قابل توجهی دارد، اظهار کرد: تبلت ها برای بازی و سرگرمی عالی هستند و از آن جا که تبلت ها فقط یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند، بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی به شمار می روند. لازم به ذکر است بازی ها تنها گزینه ای نیستند که می توانید روی تبلت دانلود کنید.

بعضی از انواع تبلت ها که ارزش بیش تر هزینه کردن را دارند، مجهز به فروشگاهی هستند که می توان برنامه های جانبی زیادی را از آن خرید و سطح کاربری دستگاه را ارتقاء داد و در ضمن، کاربر راحت تر می تواند تمام برنامه های مورد علاقه خود را در تبلت نصب کنند، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشند.

این کارشناس نرم افزار یادآور شد: اکثر لپ تاپ ها قبل از اتصال به پریز برق، حدود 2 ساعت و نیم شارژ نگه می دارند، در صورتی که آی پد را می توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد و حتی گوشی هوشمند HTC مدل Driod Incredible حداقل دو بار در روز نیاز به شارژ دارد و اگر کاربری اینترنت را هم به آن اضافه کند، بیش تر از این هم خواهد شد و این که کاربر مجبور باشد شارژر لپ تاپ یا گوشی را مدام حمل کند یا دائم دنبال یک پریز برق بگردد، قاعدتا سخت خواهد بود.


[ جمعه 91/2/1 ] [ 5:17 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

برای آن ها که غرق در دنیای کامپیوتر و اینترنت هستند شاید باور این نکته سخت باشد که گوگل از سال 1377 تاسیس شده است. درحالی که شاید به اندازه عمرش و حتی بیش از آن در ذهن ما سابقه حضور دارد و خیلی از ما زندگی روزانه مان در فضای مجازی با جست و جو در گوگل معنا پیدا می کند.
ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 12:56 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

اینترنت با سرعت در حال رشد است. هزاران کاربر روز به روز به آن اضافه می شود و سرعت دسترسی هم بالا می رود. دسترسی به اینترنت دیگر محدود به کامپیوتر ها نیست و تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها هم از مصرف کنندگان اینترنت محسوب می شوند. ‏
شرکت سیسکو در یک تحقیق تازه اعلام کرده که ترافیک اینترنت تا سال 2015 چهار برابر میزان فعلی خواهد شد و تا آن زمان 15 میلیارد گجت مختلف (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و...) به اینترنت متصل هستند. ‏
این آمار پیش بینی می کند تا سال 2015 سه میلیارد از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت خواهند بود. مدیر شرکت سیسکو می گوید که این انفجار در ترافیک اینترنت به خاطر افزایش دسترسی به سرعت و تبادل ویدیو است. در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. آمار این تحقیق نشان میدهد تا سال گذشته 97 درصد ترافیک اینترنت توسط کامپیوترها مصرف می شده اما طی 4 سال آینده این میزان به 87 درصد می رسد و سهم گجت های قابل حمل افزایش پیدا می کند. ‏
آمار جدید پیش بینی می کند که ترافیک ویدیو در اینترنت طی 4 سال آینده بیش از 14 برابر افزایش پیدا می کند و این به خاطر افزایش دسترسی کاربران به اینترنت سریع تر است. البته این آمار وضعیت جهانی را بررسی کرده. اینترنت ما فعلا کند و گران است و مشمول این آمار نمی شود.


[ پنج شنبه 90/3/19 ] [ 8:25 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

مقامات مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز 8 تائید کردند که این سیستم عامل در سال 2012 به دست کاربران خواهد رسید.
 استیو بالمر - مدیر اجرایی مایکروسافت - تایید کرد: ویندوز 8 که دارای امکانات بیش‌تری نسبت به سیستم عامل بسیار محبوب ویندوز 7 است، در سال 2012 عرضه خواهد شد.
مایکروسافت که در همایش D9 به طور رسمی از نسخه بعدی ویندوز( ویندوز 8) پرده‌برداری کرد، در نمایشگاه Computex به معرفی بیش‌تر این ویندوز پرداخت.
استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت در کالیفرنیا، در این همایش از ویندوز 8 رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز صحبت کرد.
مایکروسافت در Computex 2011 نمایشی از ویندوز جدیدش با تمام جزئیات برای مشترکانش برگزار کرد. در این کنفرانس قابلیت‌های واسط کاربری جدید مخصوص تبلت نمایش داده شد که در این پیش نمایش، سخت‌افزارهای واقعی از سازندگان مختلف نمایش داده شد که برای مایکروسافت و ویندوزش آماده شده‌اند.


[ پنج شنبه 90/3/19 ] [ 8:20 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

در حالی که اکثر تلفنها به سوی کوچک شدن و استفاده از فناوری های جدید گام برمی دارند، کمپانی فرانسوی Sagemcom تلفن بیسیم جدید خود را با ترکیب طراحی و تکنولوژی قرن بیست و یکم با سبک تلفنهای قدیمی به بازار عرضه کرده است. ‏
این تلفن که Sixty نام گرفته با بهره گیری از سبک و سیاق تلفنهای دهه 60 میلادی و چاشنی فناوری امروزی توجه را به خود جلب می کند. ‏
از میان خصوصیات این تلفن زیبا میتوان به صفحه نمایش لمسی خازنی، caller ID، قابلیت ذخیره سازی 150 نام و شماره تلفن، کنفرانس تلفنی، پشتیبانی از چندین زبان مختلف، پیغامگیر دیجیتال و تغییر نور و صدا به هنگام شماره گیری اشاره کرد. ‏
همانطور که در اکثر تلفنهای مدرن امروزی مشاهده می کنیم دیگر خبری از رینگ رینگ تلفنهای قدیمی نیست و این زنگها جای خود را به صداهای جدید داده اند. اما این تلفن دل کسانی که دلتنگ حال و هوای قدیم هستند را نیز به دست آورده و این زنگ را نیز در مجموعه خود اضافه کرده است. ‏
‏یک مورد که این تلفن از دهه 60 با خود به ارمغان نیاورده سیم فرفری این تلفن هاست که به جای آن یک گوشی بیسیم با عمر باطری 10 ساعت جایگزین شده است. ‏
این تلفن هم اکنون با قیمت 167 دلار در دسترس است. رنگهای دیگر آن نیز به زودی به بازار خواهد آمد. اگر ترکیب فناوری و تلفن های قدیمی را دوست دارید انتخاب خوب و البته گران قیمتی در مقابل شما است. ‏


[ چهارشنبه 90/2/28 ] [ 3:29 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]
[ سه شنبه 90/2/20 ] [ 3:27 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

به اشتراک گذاشتن ارتباط اینترنتی و دسترسی به شبکه جهانی، این روزها چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد! اما چه کار می‌توان کرد تا همه بتوانند آزادانه از اینترنت استفاده کنند؟

خیلی‌ها عادت ندارند در ورودی منزل‌شان را قفل کنند. همین موضوع در مورد شبکه وای‌فای این افراد هم صادق است! البته بعضی‌ها هم معتقدند جلوگیری از دسترسی به اینترنت بی‌سیم، به‌جای سودمند بودن، بیشتر ضرر دارد!
اما به گزارش نیوساینتیست، پیتر اکرسلی از EFT، موسسه خیریه‌ای که خود را وقف حمایت از حقوق دیجیتالی کرده، با درخواست یک «جنبش بی‌سیم آزاد» سعی در تشویق مردم برای پذیرفتن «مسوولیت اجتماعی» خود و به اشتراک گذاشتن اتصال‌های اینترنتی‌شان دارد.
اکرسلی شرایط فعلی شبکه‌های قفل شده را این‌طور تشبیه کرده که: «تصور کنید شما آفتاب سوخته و تشنه هستید؛ در حالی‌که همه کسانی که اطرافتان هستند، لیوان‌های بلند پر از آب یخ‌شان را مزه مزه می‌کنند ...»

به گفته اکرسلی، اصولا همه ما به دو دلیل، دسترسی به شبکه‌هایمان را محدود می‌کنیم: اول این‌که نگذاریم دیگران از پهنای باندمان استفاده کنند و دوم برای تضمین ایمنی و حفظ حریم خود. اما می‌توان با استفاده از روتری که تنها مقدار معینی از پهنای باند را به اشتراک می‌گذارد و برای استفاده شخصی از اتصال اینترنتی، رمز تعیین می‌کند، از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.  «با این‌که چنین تکنولوژی‌هایی امروز هم وجود دارند، اما بیشتر مردم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.»

البته شاید هم مشکلات قانونی و حقوقی مانع این امر خیرخواهانه می‌شود، چراکه مسلما کاربران خانگی نمی‌خواهند مسئول فعالیت‌های دیگران در شبکه‌شان باشند! این موضوع کاملا قابل درک است اما اکرسلی معتقد است که این افراد هم می‌توانند مانند سایر شرکت‌هایی که خدمات دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کنند، از حمایت قانون نیز برخوردار باشند؛ البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که مواد قانونی در این حوزه چندان واضح نیست و در هر کشور، متفاوت است.

اکرسلی در پاورقی مقاله خود گفته که «شاید» قوانین ایالات متحده بتواند در این زمینه حمایت‌هایی ارائه کند اما هفته گذشته مردی که شبکه خود را باز گذاشته بود، از سوی دادگاه متهم شناخته شد. دادگاه آلمان نیز قبلا قانونی وضع کرده که طبق آن افرادی‌که اجازه دهند کاربران غیرمجاز از طریق ارتباط آن‌ها به مطالب غیرقانونی دست یابند، جریمه خواهند شد. این در حالی‌است که جار و جنجال‌های هفته گذشته در انگلیس نسبت به تغییر قوانین، این موضوع را در هاله‌ای از بهام فرو برده است!

البته شاید بتوان با بکار گرفتن مدل‌های نه‌چندان معمول، مشابه کشور استونی، بر این نگرانی‌های قانونی پیروز شد؛ کشوری که دسترسی به اینترنت را حق قانونی انسان‌ها می‌داند. این کشور تحت پوشش شبکه رایگان دسترسی به وای‌فای در سراسر مکان‌های عمومی از جمله کافی‌شاپ و رستوران و ... است و به مردم اجازه می‌دهد که خیلی راحت، در هر مکانی بتوانند آنلاین شوند.


[ شنبه 90/2/17 ] [ 2:51 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 152733