سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 

 

امکان ارسال «اس ام اس» بزرگ ترین تحول بعد از ورود تلفن های همراه به بازار به شمار می رفت. امکانی که حتی با ورود اینترنت به دنیای تلفن ها، کم رنگ نشده و هر روز میلیون ها نفر در جهان از پیامک برای ارتباط استفاده می کنند.
امکان ارسال «اس ام اس» بزرگ ترین تحول بعد از ورود تلفن های همراه به بازار به شمار می رفت. امکانی که حتی با ورود اینترنت به دنیای تلفن ها، کم رنگ نشده و هر روز میلیون ها نفر در جهان از پیامک برای ارتباط استفاده می کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر سالانه حدود 7 تریلیون پیامک ارسال می شود. یعنی بیش از 200 هزار پیامک در هر ثانیه.

ایده اولیه اس ام اس در یک پیتزا فروشی در دانمارک و در سال 1984 شکل گرفت. یک مهندس فنلاندی با دو تن از همکارانش در مورد این موضوع صحبت می کردند که یک سیستم پیام رسان بسازند که بتواند پیام های متنی را روی شبکه مخابراتی GSM انتقال دهد.

هشت سال بعد SMS تبدیل به یک استاندارد شد و اپراتور وودافون در بریتانیا نخستین جایی بود که این سرویس را پیاده سازی کرد.

در تاریخ سوم دسامبر 1992 نخستین پیامک به صورت آزمایشی روی این اپراتور ارسال شد و پس از تایید آن دوران اس ام اس آغاز شد. تلفنی که در ابتدا برای ارسال و دریافت پیامک ها استفاده می شد در مقایسه با تلفن های امروزی ما یک ماموت به حساب می آمد. چرا که 2.1 کیلوگرم وزن داشت.

بد نیست بدانید در سال 1995 یعنی سه سال بعد از تولد پیامک، این سرویس همچنان محبوب کاربران نبود و کاربران به طور متوسط در هر دو و نیم ماه فقط یک پیامک ارسال می کردند.

حالا 20 سال از تولد اس ام اس گذشته و این پیام های کوتاه تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند.

شما روزانه چند اس ام اس ارسال می کنید؟


[ جمعه 91/9/17 ] [ 2:48 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

 

پانی یاهو اعلام کرد برخی از فیچرهای روی سرویس مسنجر را تعطیل می کند. این شرکت ضمن تعطیلی اتاقهای یاهو، قرار است سرویس های جدید خود را نیز تا 14 دسامبر 2014 به روز رسانی کرده و قول داده همچنان چت یک کاربر با کاربر دیگر همچنان پابرجا بماند.
سوء استفاده تبلیغ کنندگان اینترنت، ورود کاربران زیر سن قانونی در اتاقها و توسعه اتاقهای دارای بدآموزی، دلیل بسته شدن این اتاق ها اعلام شده است. هر چند دلایل اقتصادی و ضرر و زیان های مالی یاهو را نیز می توان به این موضوع اضافه نمود.
البته در سال 2005 یاهو برخی از اتاقهای خود را به دلیل اینکه کاربران کم سن و سال وارد آنها می شدند، (اتاقهایی در زیر مجموعه schools and education ) بسته بود.
یاهو همچنین سرویس تلفنی خود  و سرویس Voip موسوم به jajah‌ را نیز قطع خواهد کرد. مسوولان یاهو در وبلاگ خود نوشتند این کار باعث می شود تا انرژی کاری جدید موجب خلق برنامه های بهتر برای کاربران یاهو شود. از ماه جولای که ماریسا مایر مدیر اجرایی یاهو شده تغییرات عمده ای در این کمپانی بوجود آمده است.
ویندوز لایو و پینگ باکس نیز اتاقهای چت خود را تا 14 دسامبر 2014 می بندند.  مایکروسافت بدلیل ادغام در اسکایپ این کار را خواهد کرد.


[ چهارشنبه 91/9/15 ] [ 4:40 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست با رویکرد ایجاد فضای امن و به دور از محدودیت تحریم‌های فعلی و آتی راه‌اندازی شده و آماده سرویس‌دهی به متقاضیان در ایران و حتی خارج از ایران است.

به گزارش مهر، محمدناصر عامری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک پارسیان که وظیفه اجرای پروژه ملی پست الکترونیک را از سوی کارفرمای این پروژه که شرکت پست است برعهده دارد در نشست خبری در مورد چگونگی اجرای این پروژه اظهار داشت: در این پروژه سعی شده هر ایرانی در هر کجای دنیا با عضویت در پرتال POST.IR ضمن بهره‌گیری از یک آدرس ایمن در فضای تبادل اطلاعات داخلی، نگرانی -- و کرک شدن اطلاعات شخصی خود را توسط ارائه دهندگان سرویس های پست الکترونیک مانند یاهو و گوگل از میان ببرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح ظرفیت سرویس دهی به یک میلیون کاربر را دارد و در حال حاضر هم ?? هزار نفر از این ایمیل ملی استفاده می‌کنند گفت: این پروژه ملی توسط کارشناسان و متخصصان شرکت صنایع الکترونیک پارسیان اجرا شده است.

عامری با اشاره به اینکه پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال ???? با تدوین طرح جامع استفاده ?? میلیون کاربر در فاز اول آغاز شد اضافه کرد: طی برنامه زمان‌بندی تعیین شده از سوی کارفرما، همچنین با توجه به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های این پروژه به لحاظ مباحث امنیتی و تاکید شرکت پست بر پیاده‌سازی فضای امن تبادل اطلاعات در عین تسهیل در امر کاربری برای همه هموطنان ایرانی این پروژه بعد از ? ماه تلاش شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این پروژه در ? مرحله شناخت، طراحی، پیاده‌سازی و نصب، پشتیبانی و آموزش تدوین شده که در حال حاضر پس از بررسی و آزمون‌های فنی و اجرایی، در مرحله کاربری توسط شرکت‌های تابعه پست بوده و با توجه به بستر ایجاد شده در این فاز امکان توسعه تا ?? میلیون کاربر ایرانی را دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک پارسیان با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های کاربران اینترنتی، مبحث امنیت فضای تبادل اطلاعات است ادامه داد: این بیم و نگرانی کاربران از دسترسی اطلاعات محرمانه توسط عوامل بیگانه در سایت‌های ارائه دهنده سرویس‌های پست الکترونیک از جمله yahoo و Google و چند ?? سرویس دهنده دیگر، همچنین -- شدن، کرک شدن ، قطع ارتباط و یا سایر مشکلات ناشی از استفاده از ابزارهای غیربومی عامل اصلی اجرای پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست محسوب می‌شود.

به گفته وی با بهره‌برداری از این پروژه کاربران ایرانی داخل کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج نیز امکان استفاده از این سرویس ویژه را بدون محدودیت در حجم تبادل اطلاعات خواهند داشت.
عامری اضافه کرد: شرکت صنایع الکترونیک پارسیان در جشنواره ملی فاوا موفق به اخذ لوح سپاس بعنوان تنها مجموعه منتخب در بخش پشتیبانی فنی پست شد و نشان موفقیت خود را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع الکترونیک پارسیان در سال گذشته موفق به پیاده سازی پروژه "روتینگ" پروتکل پست جمهوری اسلامی ایران نیز شده افزود: این پروژه ملی برای تسهیل در امر تبادل اطلاعات بین ادارات کل پست استانی و دفاتر خدمات پستی در اقصی نقاط ایران برای تسریع در امر خدمات رسانی تعریف شده است.


[ پنج شنبه 90/3/12 ] [ 1:54 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

سلام دوستان بعد از گذشت روزها ، هفته‏ها ، ماه‏ها و سالها دوباره می‏خوام شروع کنم ولی با کمک شما دوستان قدیمی شروعی با‏رنگ و بوی تازگی به زودی زود میام با مطالب جدید

منتظرم باشید

یا حق

 


[ پنج شنبه 88/4/18 ] [ 12:25 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

وزیر کشور گفت: ما به هیچ وجه اینترنت و هیچ سایتی را قطع نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد رعایت اخلاق انتخاباتی گفت:‌ هر چه روش‌های مناسب و مطلوب از جهت سنت‌های عمومی مردم و ارزش‌های پذیرفته شده رعایت شود و به تأکیدات فرهنگی و دینی که مورد توجه و احترام مردم است، نزدیک شویم مشارکت حداکثری مردم را شاهد هستیم.

وزیر کشور در مورد اجرای انتخابات رایانه‌ای در سه مرحله آتی انتخابات، خاطرنشان کرد: پیش بینی‌‌هایی که از قبل برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای صورت گرفته بسیار قوی و با برنامه‌ریزی کامل بوده و هیچ مشکلی از لحاظ برگزاری انتخابات رایانه‌ای نداریم البته هر روز امکانات و تجهیزات رایانه‌ای تا روز انتخابات مورد بازبینی و امتحان قرار می‌گیرد و امروز شبکه آزمایشی کاربران آزمایش می‌شود و حتی در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور نیز تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

وی در مورد قطع اینترنت و سایت‌های خبری در روز برگزاری انتخابات، گفت: نمی‌دانم این خبرها را از کجا می‌آورند.

پورمحمدی ادامه داد: برگزاری هر کار مکانیزه و پیشرفته امروزی مستلزم در نظر گرفتن نکات امنیتی و اطلاعاتی آن است ما نیز تدارک کارهای امنیتی انتخابات را انجام داده‌ایم و اگر مشکلی از نظر اینترنت وجود دارد باید از وزیر مخابرات سؤال کنیم. ما به هیچ وجه اینترنت و هیچ سایتی را قطع نمی‌کنیم.

وزیر کشور در مورد اینکه آیا برگزاری انتخابات یارانه‌ای با روش سنتی به صورت موازی الزامی داشت؟ گفت: ما نمی‌توانیم ریسک کنیم و در هر صورت انتخابات امری بسیار مهم و حساس است اما از طرف دیگر ناچاریم به سمت روش مکانیزه برویم و برگزاری این دوره به صورت موازی باعث می‌شود با اطمینان بیشتری در آینده به سمت انتخابات مکانیزه برویم.
 


[ پنج شنبه 86/12/16 ] [ 10:30 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]


موسسه تحقیقاتی گارتنر بر پایه آخرین مطالعات خود به این نتیجه رسیده است که در سال جاری میلادی میزان تمایل کاربران به وبلاگ‌نویسی افزایشی چشمگیر خواهد یافت.

این‌طور که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، تا اواخر سال 2007 میلادی تعداد وبلاگ‌های جهان به 100 میلیون عدد خواهد رسید

موسسه گارتنر اعلام کرده است که در حال حاضر 200 میلیون کاربر در سراسر جهان از وبلاگ‌نویسی دست کشیده‌اند که احتمال می‌رود در سال آتی بخشی از آنها بار دیگر به این رسانه مجازی روی بیاورند.

داریل پلامر(Daryl Plummer) یکی از کارشناسان این موسسه می‌گوید مشکل اساسی در کاهش تمایل مردم به وبلاگ‌نویسی طی سال‌های اخیر به این برمی‌گردد که برخی از کاربران در این اواخر از وبلاگ‌نویسی دست‌ کشیده‌اند و این مسئله موجب شده تا آن‌ها دوباره به این کار روی نیاورند.

در حالی که تعداد زیادی از افراد دیگر تمایلی به وبلاگ‌نویسی ندارند، میزان اشتیاق افرادی که همچنان وبلاگ‌های خود را به‌روز می‌کنند هرلحظه در حال افزایش است.

پلامر در این باره گفت‌: «هر کس که فکر می‌کند حرفی برای گفتن دارد در جریان وبلاگ‌نویسی می‌تواند این صحبت‌ها را به‌راحتی در اختیار دیگران بگذارد که این مسئله موجب می‌شود ارتباطات اجتماعی کاربران تقویت شود.»

طی ماه گذشته شرکت Technorati که یکی از حامیان بزرگ وبلاگ‌نویسی محسوب می‌شود اعلام کرد که روزانه 100 هزار وبلاگ در جهان ساخته می‌شود و در کنار آن 3/1 میلیون وبلاگ به‌روز می‌شوند.
Technorati برای به‌دست آوردن این نتایج 57 میلیون وبلاگ را مورد بررسی قرار داد و در آخر مشخص شد، 55 درصد کل این وبلاگ‌ها فعال هستند و دست‌کم هر سه‌ ماه یک‌بار به‌روز می‌شوند.


[ یکشنبه 86/6/4 ] [ 6:27 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]


سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت Electronic Arts از شش بازی که پیش‌تر اعلام کرده بود، چهار بازی جدید را برای کامپیوترهای مکینتاش(Macintosh) روانه بازار کرد تا سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

نام این بازی‌ها به قرار زیر اعلام شده است:
Harry Potter و Order of the Phoenix، Need for Speed Carbon، Battlefield 2142 و Command & Conquer Tiberium Wars.

این بازی هم‌اکنون روی اینترنت قرار دارند و کاربران از امروز می‌توانند از فروشگاه آنلاین اپل آن‌ها را خریداری کنند.

دو بازی "Need for Speed Carbon" و " Harry Potter و Order of the Phoenix" از 21 آگوست روی فروشگاه آنلاین اپل قرار گرفتند و بازی Battlefield 2142 و Command & Conquer Tiberium Wars تا هفته آینده به صورت آنلاین منتشر خواهند شد.

آنوج نایار(Anuj Nayar) سخنگوی شرکت اپل گفت: «ما بسیار خرسندیم که بزرگ‌ترین تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری در جهان محصولات جدید خود را در فروشگاه آنلاین اپل به فروش گذاشته است. ما ترجیح می‌دهیم این بازی همراه با کامپیوترهای مک فروخته شود.»


[ شنبه 86/6/3 ] [ 6:55 صبح ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 152916