سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتگاه
 


موسسه تحقیقاتی گارتنر بر پایه آخرین مطالعات خود به این نتیجه رسیده است که در سال جاری میلادی میزان تمایل کاربران به وبلاگ‌نویسی افزایشی چشمگیر خواهد یافت.

این‌طور که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، تا اواخر سال 2007 میلادی تعداد وبلاگ‌های جهان به 100 میلیون عدد خواهد رسید

موسسه گارتنر اعلام کرده است که در حال حاضر 200 میلیون کاربر در سراسر جهان از وبلاگ‌نویسی دست کشیده‌اند که احتمال می‌رود در سال آتی بخشی از آنها بار دیگر به این رسانه مجازی روی بیاورند.

داریل پلامر(Daryl Plummer) یکی از کارشناسان این موسسه می‌گوید مشکل اساسی در کاهش تمایل مردم به وبلاگ‌نویسی طی سال‌های اخیر به این برمی‌گردد که برخی از کاربران در این اواخر از وبلاگ‌نویسی دست‌ کشیده‌اند و این مسئله موجب شده تا آن‌ها دوباره به این کار روی نیاورند.

در حالی که تعداد زیادی از افراد دیگر تمایلی به وبلاگ‌نویسی ندارند، میزان اشتیاق افرادی که همچنان وبلاگ‌های خود را به‌روز می‌کنند هرلحظه در حال افزایش است.

پلامر در این باره گفت‌: «هر کس که فکر می‌کند حرفی برای گفتن دارد در جریان وبلاگ‌نویسی می‌تواند این صحبت‌ها را به‌راحتی در اختیار دیگران بگذارد که این مسئله موجب می‌شود ارتباطات اجتماعی کاربران تقویت شود.»

طی ماه گذشته شرکت Technorati که یکی از حامیان بزرگ وبلاگ‌نویسی محسوب می‌شود اعلام کرد که روزانه 100 هزار وبلاگ در جهان ساخته می‌شود و در کنار آن 3/1 میلیون وبلاگ به‌روز می‌شوند.
Technorati برای به‌دست آوردن این نتایج 57 میلیون وبلاگ را مورد بررسی قرار داد و در آخر مشخص شد، 55 درصد کل این وبلاگ‌ها فعال هستند و دست‌کم هر سه‌ ماه یک‌بار به‌روز می‌شوند.


[ یکشنبه 86/6/4 ] [ 6:27 عصر ] [ Babak ] [ نظرات () ]

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 152904